728 x 90

بازتاب هشدار گزارشگران ویژه سازمان ملل ‌متحد به رژیم آخوندی در مورد قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷

گزارش سوئیس انفو سوئیس درباره هشدار کارشناسان ملل متحد به حکومت آخوندی در مورد قتل عام۶۷
گزارش سوئیس انفو سوئیس درباره هشدار کارشناسان ملل متحد به حکومت آخوندی در مورد قتل عام۶۷

سوئیس انفو سوئیس- ۱۹آذر ۹۹:

گزارشگر ویژه سازمان ملل علیه شکنجه

و حدود ده تن از گزارشگران مستقل سازمان ملل

از «جنایات علیه بشریت» در سال۶۷ صحبت می‌کنند

بنا به گزارشها حدود ۳۰۰۰۰ زندانی در این خشونتها کشته شده‌اند

در میان قربانیان هواداران بسیاری از جنبش مجاهدین خلق ایران

وجود دارند

گامی بلند در هشدار کارشناسان سازمان ملل:

اگر رژیم ایران به نادیده گرفتن التزاماتش ادامه دهد

یک تحقیقات مستقل بین‌المللی باید شروع شود

انتشار هشدار کارشناسان ملل متحد به حکومت آخوندی در مورد پرده‌پوشی و کتمان حقایق درباره جنایت علیه بشریت در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۶۷ که خانم مریم رجوی آن را نمود دیگری از جوشش خون شهیدان ”سرِ موضع“ و گامی بلند و کیفی در پیشرفت جنبش دادخواهی پس از ۳۲سال توصیف کرد و عفو بین‌الملل نیز طی بیانیه‌یی آن را نقطه عطفی در سه دهه مبارزه برای دادخواهی دانست، سوئیس انفو سوئیس ۱۹آذر ۹۹ در گزارشی پیرامون این رخداد گزارش داد: نیلز ملتزر گزارشگر ویژه سازمان ملل علیه شکنجه، از رژیم ایران خواست در مورد کشتار ۱۹۸۸ حساب پس بدهد و در صورتی‌که اقدامی نکند، یک تحقیق بین‌المللی باید شروع شود.

در نامه ارسال شده به سران رژیم ایران در اوایل سپتامبر که سه‌شنبه شب علنی شد، ملتزر و حدود ده تن از همکارانش که گزارشگران مستقل در سازمان ملل هستند از «جنایات علیه بشریت» در سال۶۷ صحبت می‌کنند. بنا به گزارشها حدود ۳۰۰۰۰زندانی در این خشونتها کشته شده‌اند.

سوئیس انفو افزود: در میان قربانیان هواداران بسیاری از جنبش مخالفان تبعیدی مجاهدین خلق ایران وجود دارند. شخصیتهای بین‌المللی از سال‌ها پیش در این زمینه فعال شده‌اند تا از جامعه بین‌المللی خواستار برقراری یک سازوکار شوند.

در یک نوار ضبط شده که همین چهار سال پیش منتشر شد، قائم‌مقام خمینی (منتظری) گفت: این «بزرگترین جنایت ممکن» در ایران است که توسط کمیسیون به‌اصطلاح عفو (یا کمیسیون مرگ در قتل‌عام۶۷) صورت گرفته است. دست کم هشت گور دسته‌جمعی نیز کشف شدند. ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران برای نخستین بار در سال۲۰۱۷ از رژیم ایران خواستار تحقیقات مستقل شد.

اکنون نامه سپتامبر کارشناسان سازمان ملل با اعلام این‌که اگر رژیم ایران به نادیده گرفتن ”التزاماتش“ ادامه دهد، یک تحقیقات مستقل بین‌المللی باید شروع شود، گام بلند تری بر می‌دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a30ca022-769b-4ff9-8d5a-6a40cb3015c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات