728 x 90

باز شدن بازارها و قتل‌گاه کرونا

بازار باز شد. به‌رغم همه هشدارها و تهدیدهای ویروس مرگبار، روحانی فرمان بازگشایی بازار و مغازه‌ها را صادر کرد.

آخوند روحانی: «از اول اردیبهشت بازار مسقف و هم‌چنین پاساژها فعالیت خودشان را شروع می‌کنند».

بازگشایی بازار و شلوغ کردن مترو و روضهٔ فاصله‌گذاری، آن‌قدر مضحک بود که صدای مجری تلویزیون هم درآمد.

گزارش تلویزیون رژیم:

  • مجری: ما می‌گوییم پاساژه باز باشد مثلاً اصناف باز باشد ولی مشتری برود تو خانه مگر می‌شود هم‌چنین چیزی؟
  • نخستین روز آغاز کار مراکز تجاری و مجتمع‌ها و بازار تهران در سطح شهر به همین منظور به سطح شهر رفتیم تا وضعیت تجاری مجتمع ها را به تصویر بکشیم.
  • مجری: نسبت به دیروز ترافیک خیلی شلوغ تره و تردد و رفت و آمد شهروندان هم زیادتر وضع خیلی خراب‌تره، من دو تا ایستگاه وایستادم قطار اومده رفته، بازم دیدم همه‌اش پره.

بازگشایی بازار در حالی است که حتی خودی‌های نظام هم فاجعه را می‌بینند و هشدار می‌دهند.

محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت رژیم: «اگر ما کاری انجام بدهیم ۲هفته ۲۰روز بعد عواقب آن را متوجه می‌شویم برای همین من کماکان هشدار می‌دهم».

خامنه‌ای با گسترش فقر و تنگدستی می‌خواهد مردم در انتخاب بین مرگ با گرسنگی یا ویروس، وارد میدان کار و کرونا شوند.

یک هموطن: «الآن من بمیرم خیلی به نفعمه تا این‌که به‌قول معروف ۳هزار نفر هجوم بیارن چک‌تو پاس کن آقا پول فلانو بده. نه آقا! من الآن کرونا نه، کرونا مرحله دومه برای من».

رئیس شورای شهر تهران هم با اشاره به سرگردانی مردم بین مرگ با کرونا و گرسنگی، اولویت دولت در انتخاب اقتصاد را یادآوری کرد.

محسن هاشمی، رئیس شورای قلابی شهر تهران اول اردیبهشت ۹۹: «و سرگردانی بیشتر در اینجا واقع شده که نمی‌دانند بین بهداشت و اقتصاد باید کدام را انتخاب کنند و این سرگردانی در دولت‌مردانمان هم وجود دارد. به‌نظر می‌آید که یک مقدار دولت و مقامات ما به‌سمت اقتصاد منحرف شدند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5732c6f9-c987-4a43-bf79-44e8846c97d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات