728 x 90

بالا‌گرفتن جدال باندهای رژیم، به‌دنبال گزارش مدیر کل آژانس

رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی

به‌دنبال گزارش مدیر کل آژانس مبنی بر نقض شدید برجام توسط رژیم آ‌خوندی، روزنامه حکومتی وطن امروز از باند غالب، روز ۱۷شهریور نتایج سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی به تهران را «کلاهبرداری آژانس» توصیف کرد و با حملات ضمنی به روحانی نوشت: «مقامات در سکوت خبری، دسترسی‌های درخواستی آژانس را بدون «کم‌و‌کاست» و بدون گرفتن امتیاز خاصی به آژانس داده‌اند... مقامات وزارت‌خارجه بازرسی از دو سایت اتمی را ذیل قطعنامه شورای حکام قرار دادند و این تابعی از روند شورای حکام می‌شود و این‌گونه چرخه نظارت بیشتر، ابهام بیشتر، فشار بیشتر ادامه پیدا می‌کند. دولت باید پاسخ دهد چرا از گام‌های کاهش تعهدات هسته‌یی عقب‌نشینی کرد؟».

روزنامه وطن امروز افزود: فرمت گزارش‌دهی آژانس نشان از یک طراحی خطرناک برای تبدیل کردن پروتکل الحاقی از یک «اقدام اختیاری» به یک «تعهد دائمی» دارد. و قرار گرفتن موضوع بازرسی از دو سایت اتمی ذیل روند قطعنامه شورای حکام به آن معناست که در صورت عدم رضایت آژانس از بازرسی‌های انجام شده، شورای حکام می‌تواند موضوع هسته‌یی جمهوری اسلامی را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد.

این منبع درباره سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران نوشت: «محتمل‌ترین فرضیه این سفر را می‌توان دادن ضریب مضاعف بازیگری به سوئیس از طریق کانال مالی این کشور برای نگه‌داشتن جمهوری اسلامی پای تعهدات برجامی‌اش در صورت آغاز فشارهای جدید از سوی آمریکا دانست».

روزنامه سپاه پاسداران روز ۱۷شهریور نیز نوشت: «وزیر خارجه سوئیس برای تقویت کانال مالی سوئیس که جایگزین اینس‌تکس بی‌خاصیت شده، به ایران آمده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/74e1f36e-ae80-4257-9fb0-fea55a648f5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات