728 x 90

بایدن: تا سه ماه دیگر تمامی بزرگسالان به واکسن کرونا دسترسی خواهند داشت

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی روز سه‌شنبه ۱۲اسفند در کاخ‌سفید اعلام کرد تا پایان ماه مه سال جاری میلادی، (۱۰ خرداد سال ۱۴۰۰)، به اندازه کافی واکسن برای تمامی بزرگسالان در آمریکا در دسترس خواهد بود.

بایدن هم‌چنین از مشارکت دو شرکت «مِرک» و «جانسون‌اند جانسون» برای افزایش تولید واکسن خبر داد و گفت چنین مشارکتی از نوعی است که آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم شاهد آن بود.

زمان ارائه شده توسط جو بایدن برای واکسیناسیون همه آمریکایی‌های بزرگسال ۲ماه زودتر از برآورد قبلی او است. رئیس‌جمهور آمریکا سه هفته پیش گفته بود که تا پایان ژوئیه همگان به واکسن کرونا دسترسی خواهند داشت. رئیس‌جمهور آمریکا هم‌چنین افزود با این ۳واکسن، اطمینان دارد برنامه واکسیناسیون یکصد میلیون شهروند آمریکا در یکصد روز اول دولت او، عملی خواهد شد.

در آمریکا تاکنون ۲۹میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۲۸هزار نفر به‌خاطر این بیماری تاکنون جان‌باخته‌اند. در ۲۴ساعت گذشته ۱۴۰۰نفر جان خود را در آمریکا بر اثر کرونا از دست دادند. در دنیا نیز، ۲میلیون ۵۵۸هزار نفر تاکنون بر اثر کرونا جان باختند.

جو بایدن ۲۳بهمن گفته بود که آمریکا قرارداد خرید ۲۰۰میلیون دوز دیگر از واکسن کرونای مدرنا و فایزر را امضا کرده است. آمریکا هم‌اکنون ۶۰۰میلیون دوز واکسن کرونا خریداری کرده است.

هر فرد برای مصونیت مؤثر در برابر ویروس کرونا نیازمند دو دوز از واکسن است. به این ترتیب میزان واکسن خریداری شده توسط دولت آمریکا برای جمعیت بیش از ۳۰۰ میلیونی این کشور کافی خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2de14d21-1712-4707-9cf4-f53f85b58385"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات