728 x 90

بحران بهداشتی در غزه به‌تنهایی می‌تواند ۸هزار نفر را تا ۶ماه دیگر بکشد

بحران بهداشتی در غزه
بحران بهداشتی در غزه

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه اول اسفند گزارش داد: بحران بهداشتی غزه می‌تواند تا اوت ۸۰۰۰ نفر دیگر را حتی در صورت توقف جنگ، بکشد

بر اساس گزارش محققان مستقل در ایالات متحده و بریتانیا، حتی اگر نبرد در غزه اکنون متوقف شود، حدود ۸۰۰۰ نفر دیگر ممکن است طی ۶ماه آینده به‌دلیل بحران بهداشت عمومی ناشی از جنگ اسراییل و حماس در غزه جان خود را از دست بدهند.
بیمارستانهای غزه بر اثر جنگ ویران شده‌اند و بیش از ۸۵ درصد از ۲.۳ میلیون نفر ساکن آن بی‌خانمان شده‌اند و موارد ابتلا به بیماریهایی مانند اسهال و هم‌چنین سوءتغذیه در پناهگاههای پرجمعیت افزایش یافته است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) روز سه‌شنبه اعلام کرد که تحویل کمکهای غذایی به شمال غزه را تا زمانی که شرایط در منطقه ویران‌شده فلسطینی امکان توزیع امن فراهم کند، متوقف می‌شود.

آژانس غذای سازمان ملل در بیانیه‌یی اعلام کرد: «تصمیم برای توقف تحویل به شمال نوار غزه به‌سادگی گرفته نشده است، زیرا می‌دانیم که این بدان معناست که وضعیت در آنجا بدتر خواهد شد و افراد بیشتری در معرض خطر مرگ از گرسنگی هستند».

یک مقام ارشد دولت بایدن روز سه‌شنبه گفت، برت مک گرک، فرستاده آمریکا در خاورمیانه برای ادامه گفت و گوها درباره آزادی گروگانهای گروه اسلام‌گرای فلسطینی حماس در غزه، این هفته به منطقه سفر خواهد کرد.

این مقام گفت که مک گرک که در مذاکرات قبلی شرکت کرده بود، روز چهارشنبه از مصر و روز پنجشنبه از اسراییل بازدید خواهد کرد.

این دیدارها آخرین مذاکرات در حال انجام بین ایالات متحده، مصر، اسراییل و قطر است که به‌دنبال میانجیگری برای توقف جنگ و آزادی بیش از ۱۰۰ گروگان توسط حماس پس از حمله مرگبار هفتم اکتبر به اسراییل است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b699cdfc-0eb7-40c4-8b70-966b4dbda118"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات