728 x 90

بحران کرونا - روزانه ۴۰ تا ۵۰نفر در آرامستان اراک دفن می‌شوند

افزایش جانباختگان کرونا در ایران
افزایش جانباختگان کرونا در ایران

این خبر تکمیل می‌شود.

روزانه ۴۰ تا ۵۰ نفر در آرامستان اراک دفن می‌شوند/ متأسفانه علت مرگ برخی کرونایی‌های اراک، ایست قلبی درج می‌گردد!

شفیعی، شهردار رژیم در اراک: به‌صورت میانگین روزانه بین ۴۰ تا ۵۰نفر در اراک فوت می‌کنند که البته علل فوت به مجموعه آرامستان ارتباطی ندارد، اما در شرایط کنونی لازم است که علت دقیق عنوان شود.

در برخی از موارد دیده شده است که علل فوت بیماران مبتلا به کرونا ایست قلبی درج شده است که مسلماً در این شرایط بیمار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کفن و دفن نمی‌شود بر همین اساس لازم است، اگر بیماری به‌دلیل کرونا فوت می‌کند، دانشگاه علوم پزشکی علت مرگ را دقیق اعلام کند تا پروسه دفن طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام گیرد.

مجلس ارتجاع: در ابتلا به‌کرونا و مرگ و میر به‌رده‌های بالای جهانی رسیده‌ایم

آخوند موسوی لارگانی، روز چهارشنبه ۷آبان آخوند روحانی را بی‌غیرت خواند و عملکرد او و دولتش را به‌شدت مورد حمله قرار داد:

«چگونه می‌توان چشم خود را بر واقعیت بست وقتی کرونا به واسطه سوء تدبیر دولت جولان می‌‎دهد و از نظر میزان ابتلا و مرگ و میر به رده‌های بالای جهانی رسیده‌ایم؟ چرا باید ستاد مقابله با کرونا یک سیل‌بند در نهاد ریاست‌جمهوری برای محافظت از جان آقای روحانی احداث کند و در همان حال فکر جدی برای کل کشور نکند پس چرا همین سیل‌بند کرونایی را برای محافظت از جان مردم احداث نکردید؟. . .

آقای روحانی جنگ با دشمن غدار جگر می‌خواهد مرد می‌خواهد و تدبیر دگر می‌خواهد، با کلید آمده‌ای در وسط معرکه‌ای که کمی غیرت و شمشیر و سپر می‌خواهد. آقای روحانی با پنهان شدن نمی‌توانید مشکلات کشور را حل کنی!».

مبتلا شدن ۳۵میلیون نفر به کرونا

رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت طی اظهاراتی که در شماره امروز روزنامهٔ حکومتی همشهری به چاپ رسیده، اعتراف کرد که حدود ۳۵میلیون از جمعیت کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و باید بدانیم هنوز حدود ۵۰میلیون ایرانی به این بیماری دچار نشده‌اند و در معرض خطر هستند.

وی افزود: اگر تعداد مبتلایان بیشتر شود، آمار مرگ‌ومیر هم بالاتر می‌رود و تقریباً از هر هزار نفر که به کرونا مبتلا شوند ممکن است ۲ تا ۳نفر فوت کنند. (روزنامه حکومتی همشهری ۷آبان)

رئیس شورای حکومتی شهر تهران: این آمار بالاتر از آن چیزی است که گفته می‌شود

محسن هاشمی رئیس شورای حکومتی شهر تهران روز ۷آبان در تلویزیون حکومتی به پنهان‌کاری در ارائه آمار جان‌باختگان کرونا اعتراف کرد و گفت:

من خیلی وقت پیش گفتم که این آمار بالاتر از آن چیزی است که گفته می‌شود و علتش هم این بود که ما آمار بهشت زهرا را در اختیار داشتیم، آمار بیمارستانها را که نداشتیم ولی آمار آنجا را داشتیم که آن آمارش دقیق‌تر از آمار بیمارستانها است چون ما در یک نقطه آمار را جمع می‌کردیم و مشخص بود که کرونا دارد ما را شکست می‌دهد به جای این‌که ما آنرا شکست بدهیم. هنوز هم داریم دیر تصمیم می‌گیریم.

رکورد شکنی آمار قطره‌چکانی ۴۱۵ فوتی کرونا در ۲۴ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در آمارقطره چکانی از ۴۱۵ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. وی هم‌چنین گفت:: از دیروز تا امروز و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۸۲۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۹۰ نفر از آنها بستری شدند. خبرگزاری ایسنا (رژیم) ۷/۸/۹۹

دادستانی رژیم در دزفول: ابتلای ۳۰ نفر از محکومان زندان دزفول به کرونا

دادستان جنایتکار شهرستان دزفول گفت: ۳۰نفر از محکومان زندان دزفول به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش ایرنا خبرگزاری رسمی رژیم ۷ آبان، منصور محمدی خباز دادستان عمومی رژیم در این شهرستان روز سه‌شنبه در جریان بازدید از زندان فجر دزفول گفت: ۳۰زندانی مبتلا به کرونا در این زندان با جداسازی از دیگر زندانیان تحت درمان قرار گرفتند. (عصر ایران چهارشنبه ۷آبان)

نسبت تعداد فوتیهای کرونا به مبتلایان در ایران بیشتر از سایر کشورها

دکتر رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به این‌که کرونا در حال تبدیل شدن به یک فاجعه بین‌المللی گفت: نسبت تعداد فوتیها به مبتلایان در کشور ما در مقایسه با سایر نقاط جهان بیشتر است.

در حال حاضر بیش از نیمی از تعداد فوتیهای روزانه کرونا در کشور مربوط به تهران است (سایت پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران).

افزایش مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: آمارها می‌گویند، تعداد مبتلایان، صد برابر فوتی‌های یک روز هستند، به‌عنوان مثال اگر امروز ۱۸نفر فوت کرده باشند، ۱۸۰۰مبتلا خواهیم داشت. صومی، متوسط تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی را در طول هفته جاری ۲۲نفر عنوان کرد و گفت: تعداد بستریها رو به افزایش بوده و آخرین آمارها نشان می‌دهد از صبح روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه ۲۵۲نفر به بیمارستانها مراجعه کرده و در مجموع بیمارستانهای استان، بستری شده‌اند (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۶آبان)


علی جعفریان: تهران وضعیت بسیار بدی دارد و حتی تا ۱۰۰۰مورد بستری جدید هم در یک شب داشته‌ایم یعنی این‌که ما از وضعیت قرمز هم وضعیت بدتری داریم
علی جعفریان رئیس بخش پیوند بیمارستان موسوم به خمینی در سخنانی که خبرگزاری حکومتی ایسنا روز سه‌شنبه ۶آبان منتشر کرد اعتراف کرد: « تهران وضعیت بسیار بدی دارد و حتی تا ۱۰۰۰مورد بستری جدید هم در یک شب داشته‌ایم که بسیار زیاد است. این یعنی این‌که ما از وضعیت قرمز هم وضعیت بدتری داریم.»


وی در ادامه با اشاره به کمبود امکانات در بیمارستانها اضافه کرد: « حال اگر از هر ۱۰بیمار مبتلا به کرونا، دو نفرشان نیاز به آی.سی.یو داشته باشند، به این معنی است که ۱۰۰۰بیمار بستری جدید، ۲۰۰ تخت آی.سی.یو نیاز دارند. باید یادمان باشد که سایر بیماریها هم متوقف نشدند. بسیاری از بیماران دیگر هم نیازمند آی.سی.یو هستند که برایشان آی.سی.یو وجود ندارد.»
جعفریان با اشاره به آمار روزافزون جان‌باختگان کرونا افزود: « حساسیت همه نسبت به مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته و به یک اتفاق روزمره بدل شده است. گویا مرگ‌های ۳۰۰ تایی در روز عادی شده است و دیگر عجیب نیست.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4585ea4c-0ac0-4aea-8c0f-802270281ddc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات