728 x 90

برایان هوک: با تحریم‌های فلج کننده رژیم ایران را وادار به تغییر رفتار می‌کنیم

برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا
برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا

برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت‌خارجه آمریکا گفت:‌ تحریم‌های فلج کننده می‌تواند در نهایت رفتار ایران در خاورمیانه را تغییر بدهد.

یکی از راههایی که ما می‌توانیم در تغییر رفتار ایران مؤثر باشیم این است که آنها را از منابع مالی محروم کنیم.

بنا بر این یک قلم با تحریم‌های نفتی توانسته‌ایم این رژیم را از دسترسی به ۵۰میلیارد دلار در سال محروم کنیم و این بزرگترین منبع درآمد آنها بوده است. ما تحریم‌هایی بر صنایع پتروشیمی و فلزات صنعتی و قیمتی اعمال کرده‌ایم و همچنین سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را از هم پاشیده‌ایم، خیلی از داراییها در حال خروج از ایران هستند و ایران حالا با یک رکود مواجه است.

رژیم ایران حالا به‌شدت درگیر این تحریم‌هاست و امروزه بسا ضعیفتر از ۲سال و نیم پیش است که ما به‌سر کار آمدیم و در عین‌حال نیروهای نیابتی آن هم ضعیفتر هستند.

بنابراین حتی اگر رژیم ایران علاقمند به تغییر رفتار نباشد ما مجبورش می‌کنیم تا این رفتارش را تغییر بدهد چرا که پولی ندارد که خرج ترور و نیروهای نیابتی کند.

برایان هوک افزود:‌ اگر ما به توافقی برسیم که به‌طور دائم به برنامه اتمی رژیم ایران، به برنامه موشکی و تجاوزگریهای منطقه‌یی این رژیم بپردازد، آنگاه ما هدف امنیت ملی‌مان را محقق کرده‌ایم و خاورمیانه با امنیت و با ثبات‌تر خواهد بود.

رژیم ایران به مدت ۴۰سال در جنگ در منطقه خاکستری موفق بوده و در اینکار وارد هم شده است، آنها جنگ با نیروی نیابتی در خاورمیانه را به‌خوبی هدایت کرده‌اند. آنها این را آن‌قدر طولانی کرده‌اند که ما توان تصور یک ایران صلح‌دوست را از یاد برده‌ایم. اما اگر ما اینکار را بکنیم خاورمیانه چهره‌یی متفاوت خواهد داشت.

رژیم ایران می‌گوید به برنامه موشکی و نیروهای نیابتی نیاز دارد چون اینها نوعی دفاع از ایران می‌باشند اما مشکل است فهم کنیم که دولت جلودار حامی تروریزم حرف از دفاع از خود می‌زند. واقعیت این است که نگرانی‌های امنیتی رژیم ایران تقریباً به‌طور کلی خودساخته است. آنها با همسایگانشان در صلح نیستند به این دلیل که مستمراًً این همسایگان را از طریق نیروهای نیابتی مورد حمله قرار داده‌اند.

بنابراین ما داریم اینکار رژیم برای انجام مأموریتهایش را به‌شدت مشکل می‌کنیم.

مادامی که ما اینکار را بکنیم فکر می‌کنیم کمک قابل توجهی به خاورمیانه و به مردم ایران کرده باشیم.

برایان هوک در پاسخ به سؤال دیگری گفت:‌ ما از نزدیک با عراقیها کار کرده‌ایم و فکر می‌کنم هر کسی می‌داند که رژیم ایران به بغداد به‌مثابه غرب تهران نگاه می‌کند و مایلند عراق را به یکی از شعبات خود تبدیل کنند و آن را به یک کشور وابسته تبدیل کنند.

دیدگاه رژیم ایران به خاورمیانه سلطه کامل بر کل خاورمیانه است در حالی‌که آنها به نفع مردم خود کار نمی‌کنند بنابراین چه دلیلی دارد که فکر کنیم آنها دلشان برای مردم عراق سوخته است؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/803ed5c7-822d-448c-87c1-3a0b57559a21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات