728 x 90

برایان هوک: سیاست آمریکا تمدید تحریم تسلیحاتی رژیم ایران است

برایان هوک نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران
برایان هوک نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران

برایان هوک نماینده وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران از قطعنامه توبیخی شورای حکام آژانس علیه رژیم ایران در روز ۳۰خرداد استقبال کرد و آنرا دلیلی بر نگرانی جدی جامعه بین‌المللی نسبت به فعالیت‌های هسته‌یی رژیم دانسته است.
وی اظهارات جواد ظریف وزیر خارجه آخوندها را "مضحک" خوانده و خواستار همکاری رژیم ایران با بازرسان آژانس شده است.

برایان هوک با اشاره به این قطعنامه تأکید کرده است که رفع تحریم‌های تسلیحاتی رژیم ایران می‌تواند تهدیدی برای کشورهای خاورمیانه باشد. وی تأکید کرد فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران اجرای بند ناظر بر رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران را از موضوعیت می‌اندازد.

لازم به یادآوری است که در توافق هسته‌یی سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی شده بود که تحریم‌های تسلیحاتی رژیم ایران ظرف پنج سال لغو شود. حتی احتمال لغو زودتر این تحریم‌ها نیز در متن برجام منظور شده بود.
برایان هوک اعلام کرده ماده لغو تحریم‌های تسلیحاتی رژیم ایران بعد از ۵سال در متن توافق هسته‌یی سال ۲۰۱۵، از بنیاد خطا بوده است.

هوک با اشاره به عدم همکاری رژیم ایران با بازرسان آژانس اتمی اعلام کرده است که این موضوع دلیل روشنی برای عدم لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران است.
وی هم‌چنین تأکید کرده است که رفع تحریم‌های تسلیحاتی رژیم ایران می‌تواند به نگرانی کشورهای خاورمیانه نسبت به‌عملکرد سیاسی رژیم آخوندی در منطقه دامن بزند. هوک بار دیگر تأکید کرد که سیاست آمریکا در ارتباط با این موضوع بر تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت استوار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d4f1ac7-3882-4242-a50f-45547fc42138"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات