728 x 90

برجام اروپایی و لایحه پیوستن به FATF و ارسال پیامک برای اعضای مجلس ارتجاع

مخالفان تصویب FATF در مجلس ارتجاع
مخالفان تصویب FATF در مجلس ارتجاع

مخاصمات درونی رژیم بر سر لوایح پیوستن به کنوانسیونهای ضدتأمین مالی تروریسم و پولشویی ( FATF) و ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به اعضای مجلس ارتجاع

 

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم: اروپایی‌ها نشان داده‌اند که در چارچوب سیاستهای آمریکا در حال حرکت هستند و نشانه آن خروج شرکتهای بزرگ آنها از ایران به بهانه تحریم‌های آمریکاست.

 

نائب‌رئیس مجلس رژیم: بیشتر پیامک‌های ارسالی از مشهد بود اگر بنا بود مجلس تشخیص‌های علم‌الهدی را ملاک تصمیم‌های خود قرار دهد امروز اثری از جمهوری اسلامی نبود.

 

ارسال پیامکهای تهدیدآمیز به اعضای مجلس ارتجاع

در حالی که جدال درونی رژیم بر سر برجام اروپایی هم‌چنان ادامه دارد، ارسال پیامکهای تهدیدآمیز در مورد تصویب لوایح ارائه شده از سوی دولت روحانی در مورد پیوستن به کنوانسیونهای مربوط به FATF به یک موضوع در مخاصمات درونی رژیم تبدیل شده است.

 

گزارشی در این رابطه:

رسانه‌های حکومتی نوشتند: تهدید نمایندگان ادامه دارد:‌ این بار مستقیماًً به دفاتر اعضای مجلس مراجعه و در خصوص FATF تهدید کرده‌اند.

علیرضا رحیمی عضو مجلس رژیم گفت: ‌«از گزارش پیامک‎های حاوی تهدید و توهین به نمایندگان در حضور لاریجانی مشخص شد، مرکز طراحی و سازماندهی پیامک‎ها علیه نمایندگان و مجلس (با هدف رد لایحه مقابله با تأمین مالی تروریسم - FATF ) شهر مشهد بوده است.»

علی مطهری نایب رئیس مجلس رژیم نیز گفت: «بیشتر پیامک‌های ارسالی برای من هم از مشهد و خراسان بود. به نظرم باید پیگیری شود که منشأ این پیامک‌ها کجاست».

 

علم الهدی: تصویب FATF و مملکت فروشها

علی مطهری در پاسخ به هشدار علم‌الهدی به مجلس رژیم درباره تصویب FATF گفت: اگر بنا بود نمایندگان مجلس تشخیصهای علم‌الهدی را ملاک تصمیمهای خود قرار دهند امروز اثری از جمهوری اسلامی نبود. علم‌الهدی در روز جمعه گفته بود:

حواستان جمع باشه شما یک وقتی خدای نکرده در تاریخ اسم تون دنبال سر آن مملکت فروشان نیاد نگویند شما هم با تصویب اف آی تی اف شما هم جزو مملکت فروشها بودید، جز مردم فروشها بودید، نگویند شما هم با تصویب لایحه پولشویی کنوانسیون خارجی دشمن رو بر تراکشن بانکی این ملت و مملکت مسلط کردید این حرف رو نگند شما هم پشت سر آنها به آن لیست اضافه نشید.

هنوز بچه‌های جوانمرد ما در کویر شام و ساحل دریای مدیترانه برای حفظ این نظام و اسلام دارند جان می‌دهند

 

جمالی نوبندگانی عضو مجلس رژیم گفت: چون من عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه بودم بالای ۱۰۰۰پیامک دریافتی داشتم که تقریباً هم فرمتی یکسان داشت. در متن پیامک‌ها از ما می‌خواستند به صراحت مصاحبه کنیم و مخالفت خود را با لایحه FATF اعلام کنیم.

 

موسوی: برجام معاهده‌ای تحت راهبریهای خامنه‌ای

در همین حال، در ادامه جدال بر سر برجام اروپایی یک عضو مجلس رژیم به نام موسوی گفت: ‌برجام معاهده‌ای تحت راهبریهای خامنه‌ای بود امروز هم دستورات و اوامر او در خصوص برجام اجرا خواهد شد.

 

کواکبیان - اگر به  اف ای تی اف نپیوندیم سازمان مجاهدین را نمیتوانیم در هیچ کشوری تعقیب کنیم

در جلسه پرتشنج مجلس آخوندی بر سر لایحه اف.ای.تی.اف، کواکبیان در حرفهایش تلویحا گفت که خود خامنه‌ای دنبال تصویب این لایحه است والا آن را به مجلس واگذار نمی‌کرد و در حرفهایش صریحاً می‌گفت که نباید تصویب شود:

کواکبیان: مقام معظم رهبری در ۱۴خرداد سخنرانی فرمودند... یک کلمه در مورد این چهار تا لایحه نفرمودند میتونستند به ما رهنمود بدهند اما شما شنیدید که ایشان به دولت و مجلس این مسأله رو واگذار کردند...

وقتی که بخواهیم به این لایحه نپیوندیم منافقین به‌اصطلاح سازمان مجاهدین خلق را در هیچ کشوری نمی‌تونیم تعقیب بکنیم

 

خروج شرکتهای بزرگ از ایران به بهانه تحریمهای آمریکا

از سوی دیگر، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم نیز گفت: عده‌یی هنوز به مذاکرات برجامی خوشبین هستند. اروپایی‌ها در عمل نشان داده‌اند که هم‌چنان در چارچوب سیاستهای آمریکایی‌ها در حال حرکت هستند و نشانه آن هم، خروج برخی شرکتهای بزرگ آنها از ایران به بهانه تحریم‌های آمریکاست. رفتارهای اروپایی‌ها هنوز هیچ نشانه روشنی از پایبندی به عهد و پیمان ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d4e1d36-786b-49b5-871c-7150dde820f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات