728 x 90

بروکسل تایمز: احتمال تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

بروکسل تایمز روز سه‌شنبه ۲۵آذر نوشت: «در پی اعدام روح‌الله زم و تهدید به اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی، ممکن است ساختار جدید تحریم‌های جهانی اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران به کار بیفتد.

هفته گذشته اتحادیه اروپا یک ساختار جهانی تحریم علیه ناقضان حقوق‌بشر را تصویب کرد، این ساختار جدید به اتحادیه اروپا اجازه خواهد داد تا افراد و نهادها و ارگانهایی که مسئول نقض جدی حقوق‌بشر هستند، از جمله ارگانهای دولتی و غیردولتی در سراسر جهان را که هدف قرار دهد.

یک سخنگوی اتحادیه اروپا تأیید کرد که رژیم تحریم جدید علیه رژیم ایران می‌تواند اعمال شود.

پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خارجه و امنیت، گفت: رژیم ایران قبلاً به‌دلیل نقض جدی حقوق‌بشر مورد مجازات قرار گرفته است. در حال حاضر ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی علیه ۸۲ مقام رژیم ایران و یک نهاد آن در حال اجرا است. این تحریم‌ها قابل تمدید است و ممکن است تحریم‌های جدید به آن اضافه شود.

این تحریم‌ها هم‌چنین شامل ممنوعیت صادرات تجهیزاتی است که در سرکوب داخلی به کار گرفته می‌شوند و (هم‌چنین) تجهیزاتی که برای نظارت بر ارتباطات راه دور در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این اقدامات محدودکننده برای اولین بار در سال۲۰۱۱ اعمال شد و سالانه مورد باز بینی قرار می‌گیرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9952a9dd-365f-4852-8658-bc34df366e15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات