728 x 90

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها: افشای حساب‌های بانکی دفتر خامنه‌ای و نهادهای وابسته در مؤسسه «قرض‌الحسنه» حزب‌الله لبنان

موسسه قرض الحسنه وابسته به حزب‌الله لبنان
موسسه قرض الحسنه وابسته به حزب‌الله لبنان

بنیاد دفاع از دمکراسیها در واشنگتن روز ۲۱ اردیبهشت گزارشی از اسناد به دست آمده از بازوی مالی متعلق به حزب‌الشیطان لبنان به اسم «مؤسسه قرض الحسنه» را منتشر کرد که در آن اطلاعات نزدیک به ۴۰۰هزار فرد یا موجودیت همدست با این مؤسسه از جمله مؤسسات وابسته به رژیم آخوندی افشا شده است.

این اسناد توسط یک گروه از هکرها به نام «اسپایدر زی» که حساب‌های مؤسسه قرض الحسنه را هک کرده‌اند تهیه شده است. حجم فعالیت‌های این ارگان مالی متعلق به حزب‌الشیطان نزدیک به ۳.۵میلیارد دلار تخمین زده شده است. این مؤسسه از سال ۲۰۰۷ میلادی در لیست تحریم‌های وزارت‌خارجه آمریکا قرار دارد. اطلاعات فاش شده بخش بزرگی از تأمین کنندگان مالی حزب‌الشیطان را مشخص می‌کند.

حساب‌هایی که اطلاعاتشان هک شده از جمله حسابی متعلق به دفتر خامنه‌ای به اسم «ولی‌فقیه» است. و حساب دیگر به اسم «سفارت» است که گمان می‌رود متعلق به سفارت رژیم آخوندی در بیروت باشد.

شاخه لبنانی ارگان غارت موسوم به «بنیاد شهید» دارای چندین حساب در مؤسسه قرض الحسنه است که از طریق آنها رژیم آخوندی حمایتهای مالی خود را به دست تروریستها وابسته‌اش در لبنان می‌رساند. مؤسسه دیگر تأمین کننده مالی حزب‌الشیطان «کمیته امداد امام» است.

 

برخی دیگر از موجودیتهای وابسته به رژیم که در شمار تأمین کنندگان مالی حزب‌الشیطان از طریق «مؤسسه قرض الحسنه» حساب‌هایشان فاش شده عبارتند از:

  • ماهان ایر که منابع مالی خود از طریق دو فرد لبنانی به حساب مؤسسه قرض الحسنه واریز می‌کرده است.
  • یک شعبه فروش ماهان ایر به اسم «اسکای گیفت» 
  • ایران‌ ایر - که سرمایه‌های خود را به دلار و لیره لبنانی در این مؤسسه سپرده است
  • ستاره شرق که از شعبه‌های فروش ایران‌ایر خود را به ثبت داده است
  • صلیب‌سرخ رژیم
  • سازمان رادیو تلویزیون رژیم
  • تلویزیون عرب زبان رژیم آخوندی به اسم العام و پرس تی وی
  • مؤسسه «اعانه برای فرزندان یمن» که کمکهای مالی حزب‌الشیطان به حوثیهای یمن از طریق این حساب صورت می‌گرفته است.
  • بانک صادارات ایران که هشت حساب در مؤسسه قرض الحسنه دارد.
  • هم‌چنین حسابی متعلق به «عیسی طباطبایی» از اولین نمایندگان خمینی ملعون در لبنان که به گزارش بنیاد دفاع از دمکراسیها در حال حاضر خامنه‌ای را در حزب‌الشیطان نمایندگی می‌کند و مؤسسه مرکز فرهنگی خمینی ملعون در لبنان را سرپرستی می‌کند.

(بنیاد دفاع از دمکراسیها در واشنگتن: ۲۱ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/551a59dc-27da-4db7-a2b3-cd4d08eaf5f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات