728 x 90

سی بی‌سی کانادا: مجلس عوام به‌اتفاق آرا از طرح افزودن سپاه به فهرست رسمی سازمانهای تروریستی رأی داد

پارلمان کانادا
پارلمان کانادا

به‌دنبال تصویب لیست‌گذاری سپاه در پارلمان کانادا سی.بی.سی کانادا روز ۱۹ اردیبهشت نوشت: مجلس عوام به‌اتفاق آرا از طرح افزودن سپاه به فهرست رسمی سازمانهای تروریستی رأی داد.

این پیشنهاد از گزارش کمیته دادگستری مجلس نمایندگان ارائه شد که از جمله از دولت خواسته شده بود تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک نهاد تروریستی در کانادا معرفی کند. نمایندگان مجلس روز چهارشنبه با ۳۲۷رأی موافق بدون رأی مخالف این گزارش را تصویب کردند.

سی بی‌سی افزود: دولت با فشارهای فزاینده‌یی مواجه بوده است تا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک گروه تروریستی بر اساس قانون کیفری اعلام کند.

ماه گذشته، احزاب اپوزیسیون درخواست‌های خود را برای افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمانهای تروریستی پس از حمله هوایی رژیم ایران به اسراییل افزایش دادند.

خانواده‌های قربانیان پرواز PS۷۵۲ سالهاست که از دولت می‌خواهند سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد. PS۷۵۲ اندکی پس از برخاستن از تهران در ۸ژانویه ۲۰۲۰ توسط سپاه سرنگون شد و همه ۱۷۶سرنشین هواپیما از جمله ۵۵شهروند کانادایی و ۳۰ساکن دائمی آن کشته شدند.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر، در مراسم بزرگداشت قربانیان پرواز PS۷۵۲ گفت که دولت او به‌دنبال راه‌هایی است تا سپاه پاسداران را مسئولانه در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3e70923a-617d-4de2-88a4-173fa3ce1894"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات