728 x 90

بیانیه شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا – فراخوان به آزادی همه زندانیان در ایران

عکس از ارشیو
عکس از ارشیو

بیانیه شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا، بزرگترین اتحادیه کارگری استرالیا با یک میلیون و ۸۰۰هزار عضو: شیوع کرونا جان زندانیان را در ایران را به خطر انداخته است.

فراخوان به اعزام هیأت تحقیق و آزادی فوری همه زندانیان در ایران

بیانیه شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا، بزرگترین اتحادیه کارگری استرالیا با یک میلیون و ۸۰۰هزار عضو: شیوع کرونا جان زندانیان را در ایران را به خطر انداخته است. فراخوان به اعزام هیأت تحقیق و آزادی فوری همه زندانیان در ایران

شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا که از ۳۸اتحادیه تشیکل شده و حدود یک میلیون و هشتصد هزار کارگر و خانواده‌های آنها را در استرالیا تحت پوشش قرار می‌دهد، روز ۲۱فروردین ۹۹طی بیانیه‌یی ضمن هشدار نسبت به شیوع کرونا در زندانهای ایران و خطری که جان زندانیان سیاسی را تهدید می‌کند خواستار آزادی همه آنان شد.

در این بیانیه آمده است: زندانیان، به‌ویژه زندانیان سیاسی، در اکثر زندانها از جمله اوین، قزل-حصار، گوهردشت، اردبیل، ارومیه، قوچان، زاهدان، کرمانشاه و سنندج در وضعیت وخیم قرار دارند. در تمام این زندانها، زندانیان مبتلا شده‌اند، اما قرنطینه نشده‌اند و هیچگونه اقدامات جدی و یا اقدامات پیشگیرانه صورت نمی‌گیرد. زندانیان سیاسی که از محدودیتهای بیشتر رنج می‌برند، در صورت ابتلا با خطرات بیشتری روبه‌رو می‌شوند.

 

این بیانیه می‌افزاید: در پی شورش در خرم‌آباد و زندانهای الیگودرز و تبریز، زندانیان در زندان سقز نیز شورش کردند و تعداد زیادی از آنها موفق به فرار شدند. وضعیت زندانیان رو به وخامت است. بسیاری از زندانیان در اثر ویروس کرونا از جمله در ارومیه، زندان بزرگ تهران (فشافویه) و قزل‌حصار جان‌ باخته‌اند.

ما از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم که فوراً از زندانهای ایران بازدید کند و خواستار آن هستیم که همه زندانیان در ایران، به‌ویژه زندانیان سیاسی فوراً آزاد شوند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c92c564e-b288-4fdc-9e03-13beb2a14d5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات