728 x 90

بیانیهٔ ۶۱عضو سنا و پارلمان ایتالیا در آستانه گردهمایی جهانی ایران آزاد

بیانیهٔ ۶۱عضو سنا و پارلمان ایتالیا در آستانه گردهمایی جهانی ایران آزاد
بیانیهٔ ۶۱عضو سنا و پارلمان ایتالیا در آستانه گردهمایی جهانی ایران آزاد

بیانیهٔ ۶۱ عضو سنا و پارلمان ایتالیا در آستانه گردهمایی جهانی ایران آزاد

حمایت از قیام مردم ایران و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

محکومیت نقض حقوق‌بشر، تروریسم و بمب‌سازی اتمی رژیم آخوندی

بیانیه ایران پس از انتصاب رئیسی جلاد به‌صورت یک کتاب منتشر شده و بر ضرورت رسیدگی سازمان ملل و جامعهٔ جهانی به موضوع قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال۶۷ تأکید می‌کند

در آستانه گردهمایی سالانه مقاومت ایران و در حمایت از آلترناتیو دمکراتیک شورای ملی مقاومت و برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی، ۶۱تن از اعضای مجلس سنا و نمایندگان پارلمان ایتالیا از همه گروه‌های سیاسی «بیانیه ایران» را امضا کردند. در میان امضا کنندگان شماری از وزرای پیشین و رؤسا و معاونان گروه‌های پارلمانی، نایب‌رئیسان کمیسیونهای مختلف پارلمانی بچشم می‌خورند.

این بیانیه که در پی انتصاب آخوند رئیسی جلاد ۶۷ به ریاست‌جمهوری رژیم توسط پارلمانترها و سناتورهای ایتالیایی به‌صورت یک کتاب منتشر شده، ضمن ابراز نگرانی از استمرار نقض حقوق‌بشر درایان، بر لزوم پیگرد آمران و عاملان قتل‌عام ۶۷ تأکید کرده و می‌افزاید: در اثر عدم رسیدگی سازمان‌ملل و جامعهٔ جهانی به موضوع قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال۶۷ رژیم آخوندها جریتر و وضعیت حقوق‌بشر وخیم‌تر شده است.

پیام آنتونیو تاسو رئیس کمیتهٴ پارلمانترهای ایتالیایی برای ایران آزاد

خانم پرزیدنت مریم رجوی، می‌خواستم به‌نمایندگی از طرف همهٔ همکاران نماینده‌ام در پارلمان ایتالیا، این مجموعهٔ امضاها را به‌شما و به‌مردم ایران تقدیم کنم؛ در این کتاب همکاران پارلمانترم، نمایندگان و سناتورها که در این دورهٔ کاری پارلمان ایتالیا مشغولند، امضاهایی را در حمایت از مردم ایران و حمایت از خواهران و برادران ایرانی‌مان جمع کرده‌اند و این چیزی است که طی سالیان یاد گرفتیم، این بیانیه، نقض حقوق‌بشر و تروریسم رژیم ایران را محکوم می‌کند.

خانم رجوی من از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی شما حمایت می‌کنم و این‌را بارها به مناسبت‌های مختلف که دیدار داشته‌ایم بیان کرده‌ام و این کاری است که سایر همکارانم چه نمایندگان و چه سناتورها انجام داده و انجام خواهند داد. من این کتاب را تقدیم می‌کنم به‌نشانهٔ دوستی با برادران و خواهران ایرانی‌ام برای ادامهٔ حرکت در مسیر آزادی که به‌زودی محقق خواهد شد.

بیانیهٔ ۶۱عضو سنا و پارلمان ایتالیا در آستانه گردهمایی جهانی ایران آزاد

بیانیهٔ ایران

به‌مدت بیش از ۴۰سال جهان با چالش چگونگی برخورد با حاکمان فعلی ایران درگیر بوده است. مردم ایران بعد از سقوط دیکتاتوری سلطنتی، انتظار آزادی و دموکراسی داشتند. اما رژیم جدید به‌مردم ایران و آمال آنها برای دموکراسی و حقوق‌بشر خیانت کرد.

ثابت شده که فقدان یک سیاست منسجم، توهم ظهور یک جناح مدره و در نتیجه بی‌عملی جامعهٔ بین‌المللی، نتیجه معکوس داشته است.

بنابراین، ما از (دولتمان) می‌خواهیم نگرانی‌ها و پیشنهادهای ما را برای یک سیاست درست در قبال ایران در نظر بگیرد.

  1. ما نگرانی عمیق خود را در مورد استمرار نقض حقوق‌بشر در ایران ابراز می‌کنیم. همان‌طور که ۷گزارشگر حقوق‌بشر سازمان‌ملل گفتند، در اثر عدم رسیدگی سازمان‌ملل و جامعهٔ جهانی به موضوع قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال۶۷، رژیم آخوندها جریتر و وضعیت حقوق‌بشر وخیم‌تر شده است.
  2. ما نگرانی عمیق خود را در مورد فعالیت‌های مخرب (رژیم) ایران در منطقه از طریق گروه‌های تروریست دست‌نشانده‌اش ابراز می‌داریم. زمان آن فرا رسیده که برای (حکومت) تهران روشن شود، چنین رفتاری دیگر تحمل نخواهد شد.
  3. ما نگرانی قوی خودمان را نسبت به‌برنامهٔ سلاح اتمی (رژیم) ایران اعلام می‌کنیم. برای بیش از دو دهه، پاسخ (رژیم) ایران به‌جامعهٔ بین‌المللی فریبکاری بوده است. حتی یک سایت توسط رژیم قبل از افشای آن توسط اپوزیسیون یا منابع دیگر اعلام نشد (رژیم). ایران از برجام استفاده کرده تا هر چه بیشتر فعالیت‌های مخربش را گسترش دهد.
  4. ما نگران استفادهٔ رژیم ایران از تروریسم علیه مخالفانش در اروپا و فقدان یک پاسخ مناسب از جانب کشورهای اروپایی هستیم. محکومیت یک دیپلمات (رژیم) ایران و ۳همدستش در فوریه۲۰۲۱ در بلژیک، به‌خاطر تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران در حومهٔ پاریس نشان داد که وزارت‌خارجهٔ رژیم به‌همان اندازه وزارت اطلاعات درگیر تروریسم است.
  5. ما معتقدیم کمبود سیاست ما بی‌توجهی به‌شرایط عینی در ایران و خواسته‌های مردم ایران است. طی چند سال گذشته در تظاهرات سراسری، مردم ایران به‌روشنی و با صدای بلند فرضیهٔ مدره در مقابل سخت‌سران را نفی کردند و خواستةشان را برای تغییر رژیم که وظیفهٔ مردم و مقاومت آنهاست، ابراز داشتند.
  6. ما معتقدیم برنامهٔ ده ماده‌یی خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورای ملی مقاومت و فراخوان وی برای استقرار یک جمهوری واقعی مبتنی بر انتخابات آزاد و منصفانه، جدایی دین و دولت، برابری جنسی، منع تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی و قومی و یک ایران غیراتمی، شایستهٔ حمایت است.
  7. ما از (دولتمان) می‌خواهیم یک سیاست قاطع علیه (رژیم) ایران اتخاذ کند و رژیم را به‌خاطر سرکوب مردم ایران، استفاده از تروریسم در اروپا، سیاست‌های مخرب در منطقه و گروگان‌گیری اتباع دو تابعیتی مورد مؤاخذه قرار دهد. ما هم‌چنین به‌اعمال تحریم‌های شدید تا زمانی‌که رژیم ایران به‌رفتار شرورانه ادامه می‌دهد، فراخوان می‌دهیم.

ما از (دولتمان) می‌خواهیم که در کنار مردم ایران و خواسته آنها برای حقوق‌بشر، آزادی و دموکراسی قرار بگیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e7d60d1-e5ed-4497-ab87-5b89acda7869"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات