728 x 90

تأیید حکم اعدام روح‌الله زم در دیوان عالی قضائیه خامنه‌ای - سخنگوی مجاهدین

سخنگوی مجاهدین -۱۸آذر۹۹
سخنگوی مجاهدین -۱۸آذر۹۹

۱۱روز پس از کشته شدن پاسدار فخری زاده، حکم اعدام روح‌الله زم در دیوان قضاییه جلادان تأیید شد.

دژخیم اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضایی رژیم روز ۱۸آذر اعلام کرد: حکم صادره به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است.

تلویزیون اینترنتی عدالت رژیم ۱۸آذر۹۹:

خبرنگار خبرگزاری ایسنا: آیا حکم اعدام پرونده روح‌الله زم از سوی دیوان عالی تأیید شده یا خیر؟ ممنون

اسماعیلی سخنگوی قضاییه: بله چیزی در حدود بیش از یک ماه قبل دیوان عالی کشور به این پرونده رسیدگی کرده و حکم صادره از دادگاه انقلاب در این مورد به تأیید دیوان عالی کشور رسیده است.

سخنگوی مجاهدین بار دیگر حکم اعدام قضائیه جلادان در مورد روح‌الله زم را محکوم کرد و آن را حاکی از نیازمندی رژیم به زهر چشم گرفتن به‌خصوص پس از ترور فخری‌زاده دانست.

سخنگوی مجاهدین خاطرنشان کرد که رژیم در اسفند۹۷ روح‌الله زم را بخشی از سیستم اطلاعاتی و امنیتی خود معرفی کرد اما اکنون فرصت را برای اعدام او مغتنم شمرده که یک بازی ننگین و جنایت مضاعف است.

سخنگوی مجاهدین خواهان محکومیت این حکم اعدام و جلوگیری از آن توسط ملل‌متحد گردید و بار دیگر تأکید کرد: فرانسه که روح‌الله زم در این کشور پناهنده بود بایستی قویاً اعتراض کند. سناریو و ترفندهای رژیم باید افشا و علنی شود و حقوق روح‌الله زم طبق قوانین بین‌المللی به تمام و کمال رعایت شود.

قضائیه جلادان باید نظارت حقوقدانان بین‌المللی و فرانسه را در این پرونده در یک دادگاه علنی طبق استانداردهای جهانی و کنوانسیون حقوق مدنی و سیاسی بپذیرد. حکومت عراق هم که کشورش محل به‌دام انداختن روح‌الله زم بوده این کنوانسیون را امضا کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e2862d7-cacc-456a-bdb5-ce04536f8bb4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات