728 x 90

تأکید وزارت امور خارجه فرانسه بر لغو مجوز پروازهای ماهان ایر به خاک این کشور

لغو پرواز ماهان ایر به فرانسه
لغو پرواز ماهان ایر به فرانسه

 

وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه ۵ فروردین ۹۸ تأیید کرد پروازهای ماهان ایر از روز دوازدهم فرودین اجازه ورود به خاک فرانسه را نخواهند داشت.

پیش از این شرکت هواپیمایی ماهان ایر از توقف پروازهای این شرکت به پاریس خبر داده بود.

 

خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه گفت: مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان از روز اول آوریل/۱۲ فروردین، به خاک فرانسه لغو می‌شود.

این خبرگزاری اعلام کرد: سه منبع رسمی دیپلماتیک در فرانسه لغو مجوز پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان برای ورود به خاک فرانسه را مورد تأیید قرار دادند.

این منابع گفتند: این اقدام با هدف تحریم شرکت هواپیمایی ماهان که متهم به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به سوریه و دیگر مناطق خاورمیانه است، صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه به‌ نقل از یکی از منابع دیپلماتیک خود گزارش داد: نهادهای فرانسوی به مدت طولانی این موضوع را مورد بررسی قرار داده بودند.

این شرکت هواپیمایی از سال ۲۰۱۱، به اتهام ارسال ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به مناطق درگیر در جنگ در خاورمیانه و حمایتهای مالی از سپاه پاسداران در فهرست سیاه ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه آلمان نیز در ماه ژانویه ضمن اعلام لغو مجوز پرواز های شرکت هواپیمایی ماهان به آلمان اعلام کرد این تصمیم به‌دلیل دفاع از آلمان در جهت سیاست خارجی و امنیتی این کشور اتخاذ شده است.

مقامهای آلمانی گفته بودند: دلیل لغو پروازهای ماهان ایر به آلمان، نگرانیهای امنیتی مرتبط با جابه‌جایی سلاح توسط هواپیماهای مسافربری این خطوط هوایی است.

به‌دنبال انتشار گزارشهای پیشین مبنی بر لغو پروازهای شرکت ماهان ایر به فرانسه، این شرکت هواپیمایی، بناگزیر خرید و فروش بلیت بر روی پایگاه اینترنتی خود را متوقف نمود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/044b21f9-9da1-44c0-9487-588a861ed5ee"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات