728 x 90

تجمع اعتراضی دامداران و کشاورزان اصفهان و مقاومت در برابر یورش نیروی انتظامی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

تجمع اعتراضی دامداران و کشاورزان اصفهان و مقاومت در برابر یورش نیروی انتظامی

نوزدهمین روز اعتصاب کارگران پیمانی صنعت نفت و پتروشیمی در ۸۷مجتمع و شرکت در ۲۶شهر

ادامه اعتراضات مردمی نسبت به قطع آب و برق در شهرهای مختلف

صبح امروز دامداران و کشاورزان به‌جان آمده اصفهان، مقابل استانداری دست به اعتراض زدند. کشاورزان برای گرفتن حق‌آبه و اعتراض به بی‌آبی و تغییر مسیر آب زاینده‌رود، و دامداران در اعتراض به قیمت بالای نهاده‌های دامی و هزینه‌های بالای نگهداری از دامها تجمع کرده بودند.

نیروی سرکوبگر انتظامی که درصدد مقابله با دامداران و کشاورزان و ممانعت از ورود آنها به استانداری برآمده بود، با مقاومت آنها مواجه شد. دامداران و کشاورزان معترض شعار می‌دادند: «الله اکبر... الله اکبر». ، «حتی اگر بمیریم حق‌آبه را می‌گیریم». گروهی از زنان و دختران کشاورز با شعار، «‌یا حجت ابن الحسن... ریشه ظلم را بکن» در مقابل نیروهای سرکوبگر صف بستند. معترضان خطاب به نیروی انتظامی شعار «بی‌شرف بی‌شرف» سردادند.

همزمان دامداران دامغان نیز در اعتراض به قیمت پایین شیر و هزینه بالای نهاده‌های دامی دست به اعتراض زدند.

در همین حال، اعتصاب کارگران نفت و پتروشیمی، روز چهارشنبه ۱۶ تیرماه۱۴۰۰ نوزدهمین روز خود را پشت‌سر گذاشت. طی روزهای اخیر کارگران جوشکار خط۳۶ اینچ زاهدان، جوشکاران خط۴۸ کرمان (شرکت آسیا هفت‌سنگ) و جوشکاران شرکت دریا ساحل رشت، همچنین کارگران تلمبه‌خانه فیروز‌آباد نیز به جمع کارگران اعتصابی پیمانی پیوستند. تا این تاریخ کارگران پیمانی حداقل ۸۷مرکز و تأسیسات نفتی و پترو شیمی در ۲۶شهر به این اعتصاب سراسری پیوسته‌اند.

در اعتراض به قطع برق، شامگاه سه‌شنبه برای چهارمین شب متوالی مردم در شهرهای مختلف کشور از جمله رشت، شیراز، مشهد، کرمانشاه، و فسا با شعار «مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور» دست به اعتراض زدند.

روزنامه حکومتی همدلی هشدار داد چنان‌چه «اوضاع به‌همین شکل پیش برود، این ماجرا به یک اعتراض ساده به قطعی برق ختم نمی‌شود و دامنه اعتراضات به ابعاد سیاسی و امنیتی گسترش پیدا می‌کند. جا دارد مسئولان عالیرتبه نظام یک فلش‌بک به اعتراضات۹۶ و اعتراض به گرانی بنزین در آبان۹۸ بزنند و بعد از مرور آن به این فکر کنند که امروز آستانه صبر مردم به‌مراتب پایین‌تر از آبان۹۸ است» (همدلی ۱۶تیر۱۴۰۰)

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶تیر۱۴۰۰ (۷ژوییه۲۰۲۱)

جمع اعتراضی کشاورزان

اصفهان - تجمع اعتراضی کشاورزان و دامداران در مقابل استانداری اصفهان - ۱۶تیر۱۴۰۰

ند تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان

اصفهان - تجمع اعتراضی کشاورزان و دامداران در مقابل استانداری اصفهان - ۱۶تیر۱۴۰۰

عسلویه

عسلویه - اعتصاب کارگران صنعت نفت و پتروشیمی در عسلویه - ۱۵تیر ۱۴۰۰

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/22aaa1c6-a3d8-4d46-986f-d4b839e2d5c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات