728 x 90

تحلیل یک جامعه شناس اصول‌گرا از وقایع اخیر: تازه اول ماجراست

قیام سراسری مردم ایران - آبان۹۸
قیام سراسری مردم ایران - آبان۹۸

یک نظریه‌پرداز باند خامنه‌ای به نام ابراهیم فیاض با اعتراف به استمرار قیام گفت: «تازه اول ماجراست! آن چه در هفته‌های اخیر رخ داده... روندی را طی کرده که به موجب آن عده‌یی از مردم در مقابل ساختارها قرار گرفته‌اند.

اعتراضات دو هفته اخیر آن‌قدر قوی بود که ۷۵۰بانک در آن به آتش کشیده شد.. بیشترین جاهایی که به آتش کشیده شد، بانکها بودند. بعد هم فروشگاههای زنجیره‌یی بزرگ بود. دلیل این تخریبها می‌تواند این باشد که مردم بانکها را مراکز اصلی رباخواری تلقی می‌کنند».

 

وی افزود: «جامعه امروز سرشار از بحران شده است... امروز نه اصلاح‌طلبی می‌تواند مرجع سیاسی باشد نه اصول‌گرایی.

... دیگر هیچ‌کدام از این جریانها نمایندگی مردم عادی را برعهده ندارند. به همین دلیل است که شلوغ بازیهای اقشار پایین جامعه شروع شده و تازه اول ماجراست».

 

ابراهیم فیاض از مهره‌های خامنه‌ای در ادامه ابراز نگرانیهای خود افزود: «امروز نگران تشکیل گروه‌های کوچک‌ ترور در کشور هستم. احساس می‌کنم که به سال ۵۱ برگشتیم. معتقدم جنبش... می‌تواند بُعد تئوریک پیدا کند و به جایی برسد که در میان نخبگان، دانشجویان و حتی طلبه‌ها نفوذ پیدا کرده و گروه‌های خطرناک تشکیل دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fbac1eeb-5fd6-4e72-8bdb-1231be2331c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات