728 x 90

ترس از قیام و ناآرامیهای اجتماعی از زبان رسانه‌های حکومتی

ترس از قیام
ترس از قیام

رسانه حکومتی: نگاه امنیتی به جامعه و بیماری کرونا، بسان یک بمب اجتماعی

روزنامه حکومتی جهان صنعت ۲۵فروردین نوشت: «دولت، کرونا را تبدیل به معضلی امنیتی کرده است. با وجود چنین نگاه امنیتی به جامعه و بیماری کرونا، جامعه متشتت، فقدان نظام تولیدی، وجود انبوه مشاغل خرد و خدماتی، تراکم فقرا و مهاجران و حاشیه‌نشینان در سطح کشور بسان یک بمب اجتماعی است که می‌تواند هر لحظه منفجر و منجر به ناآرامی اجتماعی شود... بحران گسترش ویروس کرونا، نیروی کار ایران، حاشیه‌نشینان، بیکاران، دستفروشان، زنان سرپرست خانوار و دیگر اقشار آسیب‌پذیر را که پیش از کرونا با بحران اقتصادی غیرقابل تصوری رو‌به‌رو بودند، سرگردان بین «جان و نان» کرده است».

 

 

این روزنامه حکومتی به سرکردگان نظام هشدار داد: «آیا مجموعه نظام می‌داند که در صورت تداوم سیاست‌های فعلی آمار مبتلایان در کشور به رقم غیرقابل باوری خواهد رسید که حتی کل دنیا را هم تحت تاثیر بیماری قرار خواهد داد؟ آیا بهتر نیست مجموعه نظام... مایحتاج روزانه (مردم را) فراهم کند و کشور را مانند کشورهای دیگر دنیا تعطیل کامل کند تا از این ابر بحران فراگیر کاسته شود؟»

 

روزنامه حکومتی اعتماد ۲۵فروردین نیز نوشت: «فرقی» نمی‌کند «چه جریان سیاسی و چه دولتی بر سر کار باشد»، در میان مردم «ناباوری به ساختار وجود دارد».

 

برخلاف دروغهای زنجیره‌یی روحانی، سخنگوی وزارت بهداشت رژیم روز ۲۵فروردین گفت: زنجیرهٔ ‌ شیوع کرونا در کشور مهار نشده است.

 

سایت حکومتی ایسنا ۲۴فروردین نوشت: مقابله با کرونا در تهران نیز اعلام کرد، طی ۲۴ساعت گذشته، ۴۵۰مورد جدید مبتلا به کووید۱۹در این استان، بستری شده‌اند.

 

روزنامهٔ حکومتی جهان صنعت هم نوشت: «آنچه مسلم است، تا امروز از تعداد بیماران کرونا در کشور کم نشده است. آیا نظام می‌داند که در صورت تداوم سیاست‌های فعلی، آمار مبتلایان در کشور به رقم غیرقابل باوری خواهد رسید؟»

 

در همین حال، عادلی، معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی قم به‌خاطر بیان برخی از حقایق در مورد شیوع کرونا در قم برکنار شد. او گفته بود همزمان با قم در ۱۵استان کشور موارد مشکوک به کرونا وجود داشت.

خبرگزاری رسمی رژیم، ایرنا روز ۲۴فروردین نوشت: برخی رسانه‌ها مدعی شدند که این سخنان عادلی، نشانگر پنهان‌کاری وزرات بهداشت در مورد ابتلای بیماران به کرونا بوده است، امری که باعث وارد شدن فشارهایی به وی و سرانجام استعفای او شد.

 

روزنامه حکومتی آفتاب یزد ۲۵فروردین با ارائه یک آمار تکان‌دهنده از وضعیت شاغلین در شرایط شیوع کرونا نوشت: از تعداد ۲۴میلیون نفر شاغلین در کل کشور نزدیک به ۷میلیون نفر شاغل غیررسمی داریم که بیمه بیکاری، حداقل دستمزد یا دیگر مزایا شامل آنها نمی‌شود.

 

روزنامه حکومتی جوان ۲۵فروردین درباره وضعیت زنان نیز اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین اقشاری که از بیماری کرونا ضربه اقتصادی دیده‌اند زنان سرپرست خانوار هستند. واقعیت جامعه زنان را شاید بتوانیم در واگنهای مترو و دستفروشانی ببینیم که هر روز بار‌های سنگینی را با خود حمل می‌کنند.

 

علی مطهری، عضو مجلس رژیم، روز ۲۴فروردین گفت: فرقی نمی‌کند که چه کسی رئیس مجلس می‌شود چرا که در مسائل مهم، مجلس اصلاً تصمیم‌گیر نیست.

وی افزود: اگر کل نظام با مطلبی مخالف باشد، در صورت تصویب مجلس، شورای نگهبان مصوبه را رد می‌کند یا مجلس تشخیص مصلحت تحت عنوان مغایرت با سیاست‌های کلی نظام آن را متوقف می‌کند.

 

رسانه حکومتی ستاره صبح روز ۲۵فروردین با اعتراف به این‌که ناتوانی رژیم در مقابله با کرونا ناشی از سیاست صدور تروریسم و ارتجاع است، نوشت: شعارهای تند و هم‌چنین اقدامات تند مثل حمله به سفارت آمریکا، حمله به سفارت انگلیس، حمله به سفارت عربستان و هم‌چنین شعارهای تند علیه برخی کشورها زمینه را برای تشدید تحریم‌ها فراهم کرده است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7edc7e4-38db-4f33-b365-3d832071fb00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات