728 x 90

ترس و وحشت از وضعیت انفجاری جامعه در مجلس آخوندی

مجلس آخوندی
مجلس آخوندی

جلسه روز یکشنبه مجلس ارتجاع بار دیگر صحنه حملات باند غالب به رئیس‌جمهور ارتجاع و ترس و وحشت رژیم از وضعیت انفجاری جامعه به‌خاطر گرانی فزاینده و به ستوه آمدن مردم ار فساد و تبهکاری رژیم و شرایط وخیم معیشتی بود.

الیاس نادران: «امروز برای مردمی که در زیر چرخ‌دنده‌های تحریم خارجی، ناکارآمدی مدیریت داخلی و سوء‌استفاده عده‌یی فرصت‌طلب صاحب قدرت اقتصادی گرفتار شدند حل معضلات معیشتی یک انتخاب نیست یک ضرورت است حداقل نفس کشی برای مردم زنده ماندن مردم لازم هست».

کمال حسین‌پور: قیمت کالاها و خدمات نه تنها در زمان یکساله بلکه در هر ساعت تغییر می‌کند. توان مردم زیر بار فقر، نداری، گرانی کالاهای اساسی تعطیلی کارگاهها اشتغال‌زا و کولبری تمام شده است. بیمارستانهای کشور مملو از بیماران کرونایی هست. امکانات بیمارستانی و درمانی در حداقل خود می‌باشد. بیماران کرونایی و همراهان آنها دغدغه تأمین هزینه‌های درمان و نبود دارو را دارند.

در زمانی که مردم در زیر بار گرانی و سختی معیشت کمرشان خم شده است، فرزندان تعدادی از مسئولان و آقازاده‌ها با برخورداری از بهترین امکانات مالی و رفاهی در کشورهای دیگر در حال تفریح هستند آقای روحانی شما و همه وزرای دولت باید در دنیا و قیامت جوابگوی این وضعیت پیش آمده برای این جوانان باشید در جریان سرمایه‌گذاری مردم در بورس متأسفانه به‌دلیل عدم آماده بودن زیرساختها و عدم اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف نمودن آمارها مردم بسیاری در کشور دچار ضرر و زیان مالی شدند».

امیر آبادی فراهانی عضو هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع: مرغ باید کیلویی حداقل ۹هزار تومان ۱۰هزار تومان دست مردم برسد، گوشت گرم بره که از روسیه وارد می‌شود باید کیلویی ۴۰هزار تومان دست مردم برسد، آیا این دست مردم می‌رسد؟ خیر! الآن گوشت کیلویی چند است؟ ۹۰تومان ۱۰۰تومان ۱۲۰هزار تومان گوشتی هم که وارد می‌شود بالاتر از این قیمتها فروخته می‌شود. ببینید عزیزان امروز ۱۳میلیارد دلار را کی به جیب می‌زند؟ ۱۰۰نفر؟ ۱۵۰نفر؟ چه کسانی این ۱۳میلیارد دلار را می‌روند وارد می‌کنند و درست توزیع نمی‌شود بین مردم؟ چرا باید کالا با ۴۲۰۰تومان وارد کشور بشود، اما با دلار ۳۰هزار تومان توزیع بشود؟

حاجی دلیگانی: در حالی که حامل‌های انرژی تا الآن چند بار گران شده ولی قیمت یا به عبارتی عدد یارانه‌ها افزایش برابر اون افزایش حامل‌های انرژی نداشته اون زمانی که یارانه‌ها را به حساب مردم واریز می‌کردند ارزش اون در معادل با ارزهای خارجی حدود ده دلار بود یا حتی ۱۲دلار بود ولی الآن شما اون عددی که ۴۴۵۰۰تومانی که پرداخت می‌شود ببینید به اندازه ۲دلار هم ارزشش را گاها ندارد. الآن شما همین افزایش قیمت نقل و انتقال الکترونیکی پول توسط بانک مرکزی را ببینید که از اول آذر گفته می‌خواهیم اجرا بکنیم، به چه دلیل چنین کاری را می‌خواهد انجام بدهد؟

ببینید اگر مقایسه بکنیم با دیگر نقاط دنیا واقعاً یک اجحافی به مردم هست و همین جا به آقای همتی عرض می‌کنم که چنین کردی، ما تحقیق و تفحص خواهیم کرد ببینیم که به چه دلیل این افزایش قیمت را شما می‌خواهید انجام بدهی و یا گران کردن نان خب به چه دلیل یک‌مرتبه در این هیاهوی تورمی که وجود دارد هر کسی از هر طرفی هر دستگاهی که می‌رسد و بالاخره در کمال اختفاء‌ می‌آید و قیمتهای خودش را افزایش می‌دهد.

نظری خانقاه: الان افرادی یارانه می‌گیرند که وضع شان بسیار خوب است و افرادی یارانه نمی‌گیرند که وضع شان بسیار بد است و لذا این سیستم رفاه ایرانیان بسیار ضعیف عمل می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/16493171-1cd1-420d-b9a2-8f94a47b29b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات