728 x 90

تظاهرات و راهپیمایی در استکهلم - حمایت از قیام ایران و شهرهای شورشی + فیلم

تظاهرات و راهپیمایی در استکهلم - حمایت از قیام ایران و شهرهای شورشی
تظاهرات و راهپیمایی در استکهلم - حمایت از قیام ایران و شهرهای شورشی

هموطنان آزاده و اشرف‌نشانها در استکهلم در همبستگی با قیام قهرمانانه مردم ایران و شهرهای شورشی تظاهرات و راهپیمایی کردند.

سخنرانان و تظاهرکنندگان خواستار محکومیت جهانی این کشتار و محاکمه و مجازات سران خون‌ریز حکومت آخوندی شدند و از فراخوان خانم مریم رجوی برای اعزام هیأت تحقیق ملل ‌متحد به ایران و قرار دادن جنایتکاران علیه بشریت در برابر عدالت حمایت کردند.

 

خانم مارینا روزینگ وکیل و حقوقدان سوئدی در این تظاهرات گفت:

وقایعی را که در ایران رخ می‌دهد دردآور است. البته این چیزی است که به‌مدت ۴۰سال در ایران اتفاق افتاده است. این رژیم با همین کشتارها بر سر کار است. من داستانهای دهشتناکی را در طول این‌مدت شنیده‌ام. چیزی که از ۱۵ نوامبر اتفاق افتاده است بسیار ظالمانه بوده است. ما شاهد از دست دادن جانهای بسیاری بوده‌ایم. ۴۰سال است که ما سعی کردیم با این رژیم به‌طرق مختلف کنار بیاییم. اکنون زمان آن است که سفارت رژیم ایران را در کشورمان سوئد ببندیم.

 

یوستا گرون روس استاد فلسفه دانشگاه استکهلم نیز در این تظاهرات گفت:

اعتراضات و تظاهراتی که در ایران شروع گردیده بسیار گسترده‌تر از اعتراضات ۱۰سال پیش است. باید به حمایت از تظاهر کنندگان برخاست. در ایران یک مقاومت قوی وجود دارد. در ضمن ما عواقب دخالت‌های رژیم ایران در بقیه خاورمیانه را شاهد هستیم که بواقع در حال فروریختن است. ما باید موضع گرفته و به حمایت از مردم ایران برخیزیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/416152e1-6900-4528-8e7f-dc6de96e2c00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات