728 x 90

تعلیق بسته شدن پرونده ترور دکتر کاظم رجوی و انتقال پرونده به دادستانی کل کنفدراسیون سوئیس در چارچوب نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت

تعلیق بسته شدن پرونده ترور دکتر کاظم رجوی
تعلیق بسته شدن پرونده ترور دکتر کاظم رجوی

-سند یک دادگاه دکتر کاظم رجوی

-سند شماره دو از دادگاه ترور دکتر کاظم رجوی

-سند شماره ۳ از دادگاه ترور دکتر کاظم رجوی

دادستانی استان وو در سوئیس طی نامه‌یی به جانشین دادستان کل کنفدراسیون در برن پایتخت این کشور اعلام کرد تصمیم قبلی این دادستانی مبنی بر بستن پرونده ترور دکتر کاظم رجوی از دستور کار خارج می‌شود.

مهمتر این‌که پرونده به دادستانی کنفدراسیون سوئیس در پایتخت این کشور منتقل می‌شود تا در چارچوب نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت باز بینی شود.

در این نامه تصریح شده است: بنظر می‌رسد که موضوع ترور دکتر کاظم رجوی بایستی اساساً به‌عنوان افشا و محکومیت نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت تلقی گردد و فقط به‌صورت جانبی در کادر پروسدور انجام گرفته بر اساس ماده ۳۱۸ آئین دادرسی در مورد قتل بررسی شود.

جرائم نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت انحصاراً در حوزه صلاحیت قضایی کنفدرال قرار دارند و تحقیقات یا محاکمه آنها در مراجع دیگر کاملاً رد شده است. در چنین شرایطی، دادستانی استان وو نمی‌تواند بررسی وقایع را از زوایای مذکور انجام دهد چرا که در اینصورت در حوزه صلاحیت دادستان کل کنفدراسیون وارد شده است. از این رو دادستانی استان وو تا زمانی که تصمیم رسمی دادستانی کنفدرال اتخاذ شود، هر گونه اقدامی در مورد این پرسدور را به‌حالت تعلیق در می‌آورد.

در این نامه رسمی خاطرنشان شده است که دادستانی استان تاکنون هیچگاه وقایع را از زاویه قوانین نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت مورد بررسی قرار نداده بود. اما به‌دنبال توافق با دادستان کل شکواییه در حیطهٔ صلاحیت کنفدراسیون قرار می‌گیرد.

یادآوری می‌کنیم در ۸ژوئن۲۰۲۰ شورای ملی مقاومت ایران مطلع گردید دادستانی وو در سوئیس در نظر دارد، پرونده ترور دکتر کاظم رجوی را به‌دلیل گذشت ۳۰سال ببندد. این تصمیم با شدیدترین اعتراض مقاومت ایران و خانم مریم رجوی و موج گسترده‌ای از مخالفت پارلمانترها، شخصیتهای سیاسی و مذهبی در سراسر جهان مواجه شد.

متعاقباً در روز ۳۱مرداد وزارتخارجه آمریکا مدیر شکنجه گاه اوین و ۱۳تن قاتلان دکتر کاظم رجوی را که همگی با پاسپورت دیپلماتیک رژیم آخوندها به این جنایت مبادرت کرده بودند لیست گذاری کرد.

مایکل پمپئو وزیرخارجه آمریکا در همان روز اعلام کرد این ۱۳قاتل ،در پوش دیپلمات های رژیم ایران ، بر اساس دستورات بالاترین مقامات دولتشان برای ساکت کردن اپوزیسیون و نشان دادن این عمل میکردند که هیچ کس، صرفنظر از اینکه در کجا زندگی کند، از گزند رژیم ایران در امان نیست. ایالات متحده تحمل نمی کند که رژیم ایران مخالفان خود را از طریق خشونت و ترور خاموش کند.

خانم مریم رجوی لیست گذاری مدیر زندان اوین و قاتلان دکتر کاظم رجوی را یک گام بین المللی ضروری در مبارزه علیه تروریسم خواند که باید با حکم جلب و محاکمه و مجازات سردمداران رژیم به خاطر جنایت علیه بشریت تکمیل شود. خانم رجوی افزود :

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e24f455e-6150-4876-96ca-4a816c6ef9cf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات