728 x 90

تنها اقدامات قاطع نظامی در داخل ایران می‌تواند مانع تجاوزگری رژیم باشد - استراون استیونسون

سپاه پاسداران
سپاه پاسداران

اینترنشنال پالیسی داجست روز دوشنبه ۲۳بهمن در مطلبی به‌قلم استراون استیونسون نوشت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اخیراً از بایدن خواست تا در پاسخ به کشته شدن سه سرباز آمریکایی، اجازه حمله مستقیم به ایران را بدهد.

 در حالی که موضع او ممکن است زیاده روانه به نظر برسد، دلیل منطقی آن، ریشه در ارزیابی واضح از مقصر بودن رژیم ایران در سازماندهی خشونت از طریق نیابتیها دارد، مانند حمله حماس به اسراییل در هفتم اکتبر، پهپاد حوثی مستقر در یمن و حملات موشکی به کشتی‌های تجاری در منطقه دریای سرخ، حملات حزب‌الله و حملات شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران به نیروهای آمریکایی در عراق.
 نفوذ رژیم در نوامبر گذشته، زمانی که در سوءقصد به‌قتل دکتر آلخو ویدال کوادراس روکا، سیاستمدار برجسته اسپانیایی و معاون اول رئیس‌ سابق پارلمان اروپا نقش داشت، به‌وضوح نشان داده شد. پیامدهای عملیات ناموفق، که صدمات شدیدی به ویدال کوادراس روکا وارد کرد، منجر به دستگیری چند نفر شد.
ضارب که بنا به گزارشها یک تبعه فرانسوی تونسی تبار است، ناشناس باقی مانده است، اما وی در فرانسه نیز به جرم قتل تحت تعقیب است. این حمله وقیحانه به منتقد برجسته تهران در داخل مرزهای اروپا، خواستار ارزیابی مجدد موضع غرب در قبال ایران است. این واقعه بر همسویی با ایالات متحده در شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی تأکید دارد.
باور بر این است که تنها اقدامات نظامی قاطع که زیرساخت‌های سپاه و قدس را در داخل ایران هدف قرار بدهد، می‌تواند به‌طور مؤثر به این تجاوزگریهای رژیم بپردازد و پیامی صریح ارسال کند که مسیر کنونی آن با مخالفت قاطع مواجه خواهد شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/344a6793-7141-40ac-b7b1-3c5ca5785c31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات