728 x 90

توافق کنگره آمریکا بر سر بسته کمکی ۹۰۰میلیاردی و چکهای ۶۰۰دلاری به مردم

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

رهبران دو حزب عمده در کنگره آمریکا شامگاه یکشنبه ۳۰آذر بر سر یک بودجه کمکی به مردم این کشور به ارزش ۹۰۰میلیارد دلار برای تزریق به اقتصاد کشور و کمک به افرادی که از شیوع ویروس کرونا آسیب مالی دیده‌اند، به توافق رسیدند. بنا به این گزارش بسیاری از مردم این کشور مستقیم از دولت پول می‌گیرند.

این بسته کمکی که دومین مشوق مالی بزرگ در تاریخ ایالات متحده محسوب می‌شود، پیرو لایحه کمک مالی ۲.۳تریلیون دلاری در ماه مارس شکل گرفته است و احتمال می‌رود که روز دوشنبه ۱دی۹۹ به رأی گذاشته شود.

دولت قرار است که این بودجه را خرج کسانی کند که شغلشان را از دست داده‌اند و به‌شدت به کمک‌خرج‌های دولت احتیاج دارند. بخشی از پول به کسب و کارهای کوچک می‌رسد و بخش دیگری به بیمارستانها و مدارس و بخشی هم صرف توزیع واکسن کرونا می‌شود.

طبق این لایحه قرار است به هر نفر ۶۰۰دلار پرداخت شود و کمک‌هزینه برای افرادی نیز که بیکار شده‌اند به ۳۰۰دلار در هفته افزایش یابد. این بسته کمکی هم‌چنین شامل میلیاردها دلار برای کسب و کارهای کوچک، کمک غذایی، توزیع واکسن، حمل و نقل و مراقبت‌های بهداشتی می‌شود.

هم‌چنین قرار است کنگره بودجه دولت آمریکا در ۹ماه آینده را تصویب کند که حدود یک تریلیون و چهارصد میلیارد دلار ارزش دارد.

بودجه کمکی آمریکا برای کسانی که همه‌گیری ویروس کرونا آنها را بیکار و بی‌درآمد کرده تا ۱۰روز دیگر و شروع سال نوی میلادی به پایان می‌رسد. تصویب کمکهای جدید، امیدی دوباره برای کسانی است که این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا گفت: «سرانجام مذاکرات دو حزب به نتیجه‌یی رسید که کشور نیاز دارد».

رهبران جمهوری‌خواهان و دمکراتها می‌گویند که این بسته مالی از حمایت کافی برای تصویب در مجلس نمایندگان و سنا برخوردار است. بن ویلیامسون، سخنگوی کاخ سفید، نیز گفت که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، هم از این لایحه حمایت کرده و آن را امضا خواهد کرد تا تبدیل به قانون شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/392fe42f-3725-4665-a7a3-703521e0f8ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات