728 x 90

توطئه بازجویان برای اعتراف‌گیری اجباری از دو دانشجوی نخبه صنعتی

علی یونسی و امیرحسین مرادی
علی یونسی و امیرحسین مرادی

توئیت رضا یونسی برادر علی یونسی۱۷شهریور۹۹:

بازجویان، [با دروغ‌گویی تلاش کردند] علی را به ساختمانی با عنوان «سفارت سوئد»ببرند و شخصی کراواتی در مقابلش بنشانند و با صحنه‌سازی و فیلم‌برداری همزمان، فیلم لازم برای ساختن یک اعتراف تلویزیونی را آماده کنند. . . . . گرچه فریب "گفتگو با مقامات سوئد" به سرانجام نرسید اما هم‌چنان سعی دارند با تهدید و فریب از علی_یونسی و امیرحسین_مرادی اعتراف تلویزیونی بگیرند

سه‌شنبه گذشته، بازجویان به علی گفتند که آیا حاضر است با سفیر سوئد دیدار کند؟ علی در جواب گفته که اول اجازه دهید وکیل انتخابی داشته باشم تا با وی مشورت کنم. هیچ اعتمادی به شما ندارم، دو بار من را فریب دادید: من را بردید به جلسه کاخ دادگستری (بازجویی عمومی در برابر تشکل‌های ‌دانشگاه)، تا مرا در جمع تحت فشار قرار دهید که شاید اتهامات بی‌ربط قبول کنم. روز چهارشنبه دوباره به علی می‌گویند آیا حاضری با برخی از مقامات سوئد صحبت کنی؟ که علی می‌گوید نه، در غیاب وکیلم ملاقات نمی‌کنم. من این حرفهای بازجویان را با وزارت‌خارجه سوئد در میان گذاشتم و مشخص شد که این دروغ بازجویان، تلاشی بوده تا علی را به ساختمانی با عنوان «سفارت سوئد»ببرند و شخصی کراواتی در مقابلش بنشانند و با صحنه‌سازی و فیلم‌برداری همزمان، فیلم لازم برای ساختن یک اعتراف تلویزیونی را آماده کنند.

وزارت‌خارجه سوئد در جریان این سوء‌استفاده از عنوان سفیر و سفارتخانه سوئد در ایران برای اعتراف‌گیری اجباری و ضبط اعتراف تلویزیونی قرار گرفته است، و اعلام کردند این مسأله را پیگیری خواهند کرد.

گرچه فریب "گفتگو با مقامات سوئد" به سرانجام نرسید اما هم‌چنان سعی دارند با تهدید و فریب از علی_یونسی و امیرحسین_مرادی اعتراف تلویزیونی بگیرند. تهدیدشان می‌کنند که اگر اعتراف نکنید در دادگاه حکم سنگینی خواهید گرفت. علناً می‌گویند قاضی بر اساس نوشته و تصمیم ما حکم خواهد داد.

یادآوری می‌کنیم که قضاییه آخوندها در ۱۶اردیبهشت امسال ناگزیر دستگیری امیر حسین مرادی و علی یونسی دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف را که سه هفته بود ناپدید شده بودند و از آنها هیچ خبری نبود، پذیرفت. امیرحسین برنده مدال نقره المپیاد سال۱۳۹۶ است. علی مدال طلای دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم را که در سال۱۳۹۷ در چین برگزار شد کسب کرد و قبل از آن مدالهای نقره و طلای المپیاد کشوری نجوم را در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به‌دست آورد.

به‌دنبال یک کارزار بین‌المللی دو ماهه برای آزادی این دو دانشجو، خبرگزاری سپاه پاسداران یک ”شو“ اطلاعاتی را در قضاییه جلادان که در روز ۲۳تیر برگزار شده بود با حضور این دو دانشجو و انجمنهای اسلامی و بازپرس و بازجو گزارش کرد که هدفی جز فشار و اعتراف‌گیری اجباری و درهم شکستن آنها نداشت.

خانم رجوی در همان زمان بارها تأکید کرد ملل متحد و شورای حقوق‌بشر بایستی رژیم را وادار کنند بازدید یک هیأت بین‌المللی از زندانهای رژیم و دیدار با این دانشجویان را بپذیرد

توئیت برادر علی یونسی

توئیت برادر علی یونسی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8f28771-12d2-484c-aa10-51078c80c9c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات