728 x 90

جان کربی: حملات با سلاحهای مرگبار یک تهدید جدی برای نیروهایمان است

جان کربی
جان کربی

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در خصوص حملات اخیر به مراکز دیپلماتیک یا نظامی آمریکا در عراق عمیقاً ابراز نگرانی کرده است. جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه ۱۷تیر در پاسخ به سؤالی گفت، از حملات به تأسیسات و نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، عمیقاً نگرانیم.
ما امنیت و سلامت نیروهای خود در خارج از کشور را بسیار جدی می‌گیریم و شما دیده‌اید که وقتی امنیت و سلامت نیروها به خطر افتاده است، به‌طور مناسب دست به اقدامی تلافی‌جویانه زده‌ایم.


سخنگوی وزارت‌دفاع آمریکا در ادامه افزود، بنابراین واضح است که ما این مسأله را با نگرانی شدید زیر نظرداریم. همان‌طور که دیدید همین چند روز پیش ۲پرسنل ما به‌طور سطحی زخمی شدند. بنابراین این چیزی نیست که ما هرگز از آن غافل شویم.
جان کربی تصریح کرد، آنها در این حملات از سلاحهای مرگبار استفاده می‌کنند. نمی‌دانم چه می‌توان گفت جز این‌که این تهدیدی جدی است.
از این پیش‌تر سفارت‌خانه آمریکا در منطقه سبز بغداد و همچنین نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه روز چهارشنبه هدف ۳حمله موشکی و پهپادی هدف قرار گرفتند، از جمله در جریان اصابت ۱۴ راکت به پایگاه عین الاسد دو نیروی آمریکایی مجروح شدند.
خبرگزاری رویترز نوشت، هر چند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این موج حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را به عهده نگرفته است، اما تحلیل‌گران بر این باورند که این حملات توسط نیروهای شبه‌نظامی عراقی وابسته به رژیم ایران انجام می‌شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5db9f64c-7513-453d-a8aa-f437cb24059d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات