728 x 90

قیام در اصفهان – شماره ۱۰

جنگ و گریز میان مردم اصفهان و نیروهای سرکوبگر تا پاسی از شب ادامه داشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

 

جنگ و گریز میان مردم اصفهان و نیروهای سرکوبگر تا پاسی از شب ادامه داشت

شمار مجروحان اصفهان دست کم ۱۰۰تن و شمار دستگیر شدگان بیش از ۳۰۰نفر است

 

سازمان مجاهدین ایران بعدازظهر شنبه اعلام کرد تعداد مجروحان یورش نیروهای سرکوبگر به مردم و جوانان شورشگر در اصفهان در روز گذشته دست کم ۱۰۰تن و آمار دستگیریها که هم‌چنان ادامه دارد بیش از ۳۰۰نفر است.

کلیپها و تصاویر ویدئویی نشان‌دهنده شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر به سوی تظاهر کنندگان در حوالی پل خواجوی اصفهان است. بسیاری از مجروحان از ناحیه صورت و چشم آسیب دیده‌اند. با این‌حال جنگ و گریز میان مردم اصفهان و نیروهای سرکوبگر تا پاسی از شب در نقاط مختلف شهر ادامه داشت. تظاهر کنندگان در نقاط مختلف تجمع نموده و شعار «مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دادند. صدای تیراندازی در نقاط مختلف شهر شنیده می‌شد

 
طباطبایی‌نژاد امام جمعه خامنه‌ای در اصفهان، در نمایش جمع روز گذشته، با ابراز وحشت گفت: «ما بارها و بارها گفتیم در ادامه این تظاهرات ادامه این کارها (مجاهدین) وارد می‌شوند افراد منافق می‌آیند در کار خوب همین امروز آمدند... جایی که ما دشمنان داخلی داریم... و دنبال فرصت می‌گردند... قطعاً گروه (مجاهدین) هستند».

 

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به مردم بپا خاسته اصفهان و با آرزوی بهبودی برای مجروحان، گفت اعتراض به این دستگیریها و همبستگی با دستگیر شدگان یک وظیفه ملی است. وی ملل متحد و عموم کشورهای عضو و سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای آزادی دستگیر شدگان فرامی‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ آذر۱۴۰۰ (۲۷نوامبر۲۰۲۱)

۱

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/248fe488-9d69-47f3-97f1-1ae1dfe40ed6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات