728 x 90

حمایت رژیم ایران از گروه‌های شبه‌نظامی خلاف منافع انگلستان است

مجلس اعیان انگلستان
مجلس اعیان انگلستان

سایت مجلس اعیان انگلستان روز سه‌شنبه اول اسفندماه بحث در مجلس اعیان انگلستان در مورد ایران و سؤال از وزیر مشاور در وزارت دفاع را منتشر کرد.

لرد براون: از دولت می‌پرسیم که آنها چه ارزیابی اخیر از ظرفیت ایران برای نشان دادن قدرت نظامی فراتر از مرزهایش داشته‌اند؟

ارل مینتو وزیر مشاور در وزارت دفاع: وزارت دفاع مرتباً از توانایی دشمنان ما در ارائه قدرت نظامی فراتر از مرزهایشان و این‌که چگونه ممکن است بر منافع بریتانیا تأثیر بگذارد، ارزیابی می‌کند. ما به رصد کردن تحولات خاورمیانه از جمله اقدامات بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران در منطقه ادامه می‌دهیم. انگلستان مدت‌هاست که فعالیت‌های غیرمسئولانه و خطرناک ایران در خاورمیانه را محکوم کرده است. حمایت ایران از گروه‌های شبه‌نظامی مستقیماً برخلاف منافع انگلستان است. دولت متعهد به همکاری با شرکای بین‌المللی برای جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، از جمله با حسابرسی از ایران در سازمان ملل و حفظ حضور دفاعی دائمی ما در منطقه است.

 

لرد براون از حزب کارگر: رژیم ایران به شبه‌نظامیان و جنبش‌های سیاسی در حداقل شش کشور: بحرین، عراق، لبنان، سرزمینهای فلسطینی، سوریه و یمن را تسلیح می‌کند - از جمله با تهیه پهپادهای شاهد - آموزش می‌دهد و به آنها کمک مالی می‌کند. این به این دلیل است که این کشور یک دولت تجدیدنظر طلب است که به‌دنبال تغییر نظم منطقه است. داشتن سلاح هسته‌یی توانایی آن را در انجام این کار افزایش می‌دهد. این امر نه تنها ایران، بلکه نیروهای نیابتی آن را جری‌تر می‌کند، به همین دلیل است که جلوگیری از آن باید هم‌چنان یک اولویت سیاست خارجی باشد. چه اقداماتی را با متحدان و شرکای منطقه‌ای انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که رژیم ایران قادر به دستیابی به سلاح هسته‌یی نیست؟ اگر بخواهیم سیاست قاطع‌تری برای ناکام گذاشتن اهداف ایران اتخاذ کنیم، تعمیق تعامل با شرکای منطقه‌یی حیاتی خواهد بود. ارزیابی دولت اعلیحضرت از وضعیت اتحادهای ما در منطقه چیست؟ چگونه به‌دنبال تقویت این روابط و تقویت مقاومت شرکای‌مان در برابر نیروهای نیابتی ایران هستیم؟

 

ارل مینتو: لرد گرامی به نکته‌ای بسیار دقیق و مهم اشاره می‌کند. ما به یک راه‌حل دیپلماتیک متعهد هستیم و آماده استفاده از همه گزینه‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی هستیم، از جمله، در صورت لزوم، فعال کردن مکانیسم ماشه برجام که امکان اعمال مجدد سریع تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فراهم می‌کند. بریتانیا همراه با شرکای خود از جمله آمریکا، فرانسه، امارات متحده عربی و پادشاهی عربستان سعودی، تلاش‌های بین‌المللی را برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران رهبری می‌کند. این شامل حفظ تمرکز بین‌المللی بر ایران برای منصرف کردن آن از تکثیر، متوقف کردن عرضه قطعات تسلیحاتی به ایران و جلوگیری از خریداران بالقوه همه سلاحهای ایرانی است... .

 

بارونس اسمیت: وزیر به درستی اشاره کرد که ما علیه رژیم ایران تحریم‌هایی اعمال کرده‌ایم. اما آیا با توجه به این‌که فرمانده کل سپاه پاسداران ایران هفته گذشته اشاره کرد که ایران اکنون از توانایی‌های دریایی بی‌نظیر و توانایی مقابله با مسائل نظامی از راه دور برخوردار است، آیا معتقد است که این تحریم‌ها کارساز هستند؟

 

ارل مینتو: این نکته بسیار خوبی است. ما فقط توانستیم با تحریم‌ها تا این حد پیش برویم، به‌دلیل همه دلایلی که شما در این مجلس اعیان کاملاً از آن مطلع هستید و این واقعیت که ایران متحدان خود را دارد که اصلاً علاقه‌یی به توقف گسترش تسلیحاتی آن ندارند – و در واقع آن را تشویق می‌کنند. ما سپاه را به‌طور کامل تحریم کردیم. ما بیش از ۴۰۰ فرد و سازمان ایرانی را در زمینه گسترش تسلیحاتی، درگیریهای منطقه‌ای، نقض حقوق‌بشر و تروریسم تحریم کرده‌ایم. از اکتبر ۲۰۲۲، ۵۶ سازمان و مقام دیگر مرتبط با سپاه را تحریم کرده‌ایم. بنابراین تا جایی که بتوانیم اقدام می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/683d386c-7e56-426d-8620-2d359a2db11b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات