728 x 90

حمایت پتر بالکننده نخست‌وزیر سابق هلند از بیانیه تاریخی رهبران جهان در حمایت از قیام مردم ایران

پیتر بلکننده نخست‌وزیر  هلند از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰
پیتر بلکننده نخست‌وزیر هلند از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰
  • اعلام حمایت آقای پتر بالکننده نخست‌وزیر هلند از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ از بیانیه تاریخی رهبران جهان در حمایت از قیام مردم ایران برای آزادی و برنامه ۱۰ ماده‌یی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران خانم مریم رجوی.

وبسایت ندرلند تایمز روز ۴خرداد نوشت: بالکننده نخست‌وزیر سابق هلند به فراخوان برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست تروریسم می‌پیوندد.

بیش از ۱۰۰سیاستمدار برجسته از جمله یان پیتر بالکننده نخست‌وزیر سابق هلند با امضای نامه‌یی از اتحادیه اروپا خواسته‌اند تا سپاه پاسداران را در لیست تروریسم خود قرار دهد. این نامه توسط شورای ملی مقاومت ایران که خود را اپوزیسیون ایرانی در خارج از کشور معرفی می‌کند، تنظیم شده است. به گزارش NOS این نامه توسط نخست وزیران سابق، رؤسای جمهور و دیگر سیاستمداران امضا شده است.

این نامه خطاب به اتحادیه اروپا، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بریتانیا و کانادا، خواستار همبستگی با مردم ایران و رویکرد سختگیرانه‌تر علیه سپاه پاسداران شده است. سپاه پاسداران در ماههای اخیر مرتباً اعتراضات را سرکوب کرده است. امضاکنندگان، جامعه بین‌المللی را به "دهه‌ها سکوت که فرهنگ معافیت از مجازات را دامن زده است" متهم می‌کنند.

دیگر امضاکنندگان شامل گای ورهوفستات، نخست‌وزیر سابق بلژیک، لیز تراس نخست‌وزیر سابق بریتانیا، و مایک پنس معاون رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده می‌باشد. رؤسای سابق ژان کلود یونکر و رومانو پرودی از کمیسیون اروپا و سه برنده جایزه نوبل، رئیس‌جمهور سابق مانوال سانتوس از کلمبیا، فعال کاستاریکایی اسکار آریاس سانچز و رهبر اتحادیه کارگری لهستان، لخ والسا، نیز نامه را امضا کردند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9db00164-a939-4784-a04c-0f9973255f2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات