728 x 90

حملات موشکی به مناطقی در غرب دمشق

حملات موشکی به مناطقی در غرب دمشق
حملات موشکی به مناطقی در غرب دمشق

ساعاتی پس از انتشار گزارشها درباره حمله منسوب به اسراییل به مناطقی در غرب دمشق، خبرگزاری دولتی سوریه در بامداد شنبه ۲۱ بهمن‌ماه بار دیگر از حمله موشکی اسراییل به نقاطی در حومه دمشق خبر داد. این حمله «خسارات مادی بر جای گذاشت» و پدافند هوایی سوریه چند موشک را رهگیری و سرنگون کرد.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، مستقر در لندن، محل انفجارهای بامداد شنبه را «دیماس» و «مشروع دمر» در غرب دمشق گزارش کرده است.

برخی رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران نیز منطقه مورد حمله را «دیماس» در غرب دمشق گزارش کرده‌اند.

ساعاتی پیش از حمله موشکی بامداد شنبه، ارتش سوریه از شلیک پدافند ضدهوایی به سوی دو پهپاد «متجاوز» و سرنگون کردن آنها خبر داده بود.

اما به‌گفته دیده‌بان حقوق‌بشر، صدای انفجارهای روز جمعه مربوط به حملات موشکی اسراییل به فرودگاه نظامی المزه در دمشق بود.

اسرائیل عمدتاً درباره حملات منسوب به خود در کشور سوریه اظهارنظری نمی‌کند. در روزها و هفته‌های اخیر حملات منسوب به اسراییل در مناطقی از سوریه افزایش داشته است.

به گفته دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، حملات اخیر اسراییل به سوریه عمدتاً «مقرها و انبارهای حزب‌الله لبنان یا چهره‌های ایرانی» را هدف گرفته است.

طی چهل روز گذشته دست‌کم شش عضو ارشد سپاه پاسداران در حملات منسوب به اسراییل در سوریه کشته شده‌اند.

پیش از این خبرگزاری رویترز به‌نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که با تشدید حملات اسراییل و آمریکا به سوریه، سپاه پاسداران برخی نیروهای ارشد خود را از این کشور خارج کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4419a4dc-2537-4deb-a103-d0d7c304e567"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات