728 x 90

خانم رجوی: با استقبال از تشکیل هیأت حقیقت‌یاب خواستار بازدید از زندانهای علنی و مخفی رژیم شد

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

خانم رجوی: با استقبال از تشکیل هیأت حقیقت‌یاب خواستار بازدید از زندانهای علنی و مخفی رژیم شد

پرونده جنایتهای رژیم باید به شورای امنیت احاله شود و سردمداران آن در برابر عدالت قرار گیرند

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران از تشکیل هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی برای تحقیق پیرامون جنایات رژیم آخوندها استقبال کرد و گفت بازدید از زندانهای علنی و مخفی فاشیسم دینی حاکم بر ایران به‌ویژه زندانهای وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی بسیار ضروریست. مردم و مقاومت ایران ۴دهه بر این ضرورت تأکید کرده‌اند اما سیاست مماشات به نفع رژیم ضدبشری تاکنون ممانعت کرده است. هیأت حقیقت‌یاب هم‌چنین باید به قتل‌عام زندانیان سیاسی اهتمام بورزد.

وی افزود تشکیل این هیأت با اکثریت مطلق آرای کشورهای عضو شورای حقوق‌بشر، بیانگر یک اجماع بین‌المللی علیه رژیم است. این یک گام ضروری در مقابله با جنایت علیه بشریت است که باید با قدمهای بعدی به‌ویژه ارجاع پرونده به شورای امنیت ملل متحد تکمیل شود.

رژیم آخوندها در چهار دهه گذشته مستمراً درگیر جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نسل‌کشی بوده است. کشتار مردم کردستان، اعدامهای جمعی دهه۶۰، قتل‌عام زندانیان سیاسی در ۱۳۶۷، قتل‌عام مجاهدین در کمپهای اشرف و لیبرتی در عراق، دخالت‌های خارجی و کشتار مردم عراق و سوریه و دیگر کشورها، کشتار ۱۵۰۰تظاهر کننده بی‌سلاح در آبان ۹۸ از این شمار است. مسئولان این جنایتها باید در برابر عدالت قرار گیرند.

سردمداران کنونی رژیم اعم از خامنه‌ای، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، اژه‌ای رئیس قضاییه و قالیباف رئیس مجلس آخوندها که در سرکوب قیام کنونی دست دارند، همه از دهه۶۰ مستقیماً در این جنایتها دست داشته‌اند. شورای امنیت باید ترتیبات لازم برای محاکمه آنها را فراهم کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳ آذر ۱۴۰۱ (۲۴ نوامبر۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fd1846d-7681-4cf3-b64f-5564b52ceaab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات