728 x 90

خبرگزاری فرانسه: شورای ملی مقاومت ایران گفت حمله به رشدی به تحریک «فتوای خمینی» صورت گرفته است

انتقال سلمان رشدی به بیمارستان
انتقال سلمان رشدی به بیمارستان

خبرگزاری فرانسه روز ۲۲مرداد در گزارشی از حمله به سلمان رشدی در نیویورک که روز گذشته اتفاق افتاد نوشت: شورای ملی مقاومت ایران گفت حمله به رشدی به تحریک فتوای خمینی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت: فعالان و مخالفان روز شنبه حاکمان رژیم ایران را متهم کردند که مسئولیت حمله به سلمان رشدی، نویسنده انگلیسی را برعهده دارند، زیرا جمهوری اسلامی هرگز دستور صادر شده در سال۱۹۸۹ توسط بنیانگذار خود مبنی بر کشتن این رمان نویس را رد نکرد.

در حالی که فتوای خمینی درباره رمان «آیات شیطانی» رشدی مدتی است که بخشی از گفتمان روزانه در ایران نبوده، [سران رژیم] در زمان جانشینی علی خامنه‌ای نیز هیچ اقدامی مبنی بر عدم پابرجا ماندن آن نکرده و در مواردی تأکید کرد که این فرمان هم‌چنان معتبر است... .

فعالان هم‌چنین تأکید کردند که جایزه بیش از ۳میلیون دلاری برای قتل رشدی که توسط بنیاد ۱۵خرداد ایران ارائه شده است، هم‌چنان مطرح است.

شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)، گفت که این حمله به تحریک فتوای خمینی صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: «علی خامنه‌ای و دیگر سران رژیم آخوندی در ۳۴سال گذشته همواره متعهد به اجرای این فتوای ضداسلامی بوده‌اند.

پلیس ایالت نیویورک مهاجم مظنون را هادی مطر ۲۴ساله شناسایی کرد و افزود که انگیزه چاقو زدن هنوز مشخص نیست. او بلافاصله پس از آن بازداشت شد.

مفسران به یک حساب کاربری در فیس‌بوک متعلق به مردی به نام هادی مطر اشاره کردند که مملو از تصاویری از رهبری رژیم ایران بود که ساعاتی پس از حمله غیرفعال شد. هیچ تأیید فوری وجود نداشت که این متعلق به مهاجم است.

حتی اگر هنوز هیچ مدرکی دال بر ارتباط قطعی با نیروی امنیتی کلیدی رژیم ایران وجود نداشته باشد. ، یک منبع نزدیک به تحقیقات به ان.بی.سی نیوز گفت که مطر «با افراط‌گرایی شیعه و اهداف سپاه پاسداران سمپاتی دارد»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93844c7b-cf78-44f1-82ca-16b13338217a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات