728 x 90

خزانه‌داری آمریکا ۱۹فرد و شرکت مرتبط با نیروی تروریستی قدس را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

بیانیهٔ خزانه‌داری آمریکا: خزانه‌داری یک شبکه بین‌المللی قاچاق نفت و پولشویی نیروی قدس سپاه پاسداران که باعث تسهیل فروش صدها میلیون دلار نفت ایران شده را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد

 

سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا – ۲۵مه ۲۰۲۲ (۴خرداد۱۴۰۱)

واشنگتن - دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFACاوفک) یک شبکه بین‌المللی قاچاق نفت و پولشویی به رهبری مقامات نیروی قدس سپاه پاسداران (IRGC-QF) را که فروش صدها میلیون دلار نفت ایران را هم برای سپاه پاسداران و هم برای حزب‌الله تسهیل کرده، لیست‌گذاری می‌کند.

این شبکه قاچاق نفت که توسط بهنام شهریاری، مقام نیروی قدس سپاه پاسداران که لیست‌گذاری شده توسط آمریکاست، و رستم قاسمی از مقامات سابق سپاه پاسداران رهبری می‌شود و از جانب مقامات ارشد دولت و ارگانهای اقتصادی تحت کنترل دولت فدراسیون روسیه حمایت می‌گردد، به‌عنوان یک عنصر حیاتی در درآمد زایی صنعت نفت ایران و هم‌چنین حمایت آن از گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی که به درگیری و رنج در سراسر منطقه تداوم می‌بخشند، عمل کرده است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، گفت: «ایالات متحده به حسابرسی از رژیم ایران به‌دلیل حمایتش از گروه‌های نیابتی تروریستی که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کنند، کاملاً متعهد است. در حالی که آمریکا هم‌چنان به‌دنبال بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک است، ما در هدف قرار دادن کسانی که خط حیاتی حمایت مالی و دسترسی به سیستم مالی بین‌المللی را برای نیروی قدس یا حزب‌الله فراهم می‌کنند، تردید نخواهیم کرد. . آمریکا به‌طور مشخص به اجرای دقیق تحریم‌ها بر تجارت غیرقانونی نفت ایران ادامه خواهد داد. هر کسی که از ایران نفت بخرد با چشم‌انداز تحریم‌های ایالات متحده روبه‌رو می‌شود.

محمدصادق کریمیان و علیرضا کاشانی مهر، همکاران نیروی سپاه پاسداران مستقر در ایران به تسهیل فروش غیرقانونی نفت ایران برای سپاه پاسداران کمک می کنند. هر دو به دلیل کمکهای مادی، حمایت مالی، از  نیروی قدس سپاه پاسداران لیست گذاری می‌شوند.»

 

سناتور منندز در همین رابطه در سنای آمریکا گفت:‌ خوشحال هستم که می‌بینیم حالا رسماً تأیید شده که بایدن  تصمیم گرفته سپاه پاسداران را از فهرست گروههای تروریستی آمریکا خارج نکند به‌رغم درخواستهایی که رژیم ایران داشت. من تقدیر می کنم از مقاومت بایدن در برابر چنین درخواستهایی از طرف رژیم ایران.

در زمانی که این دولت با متحدینمان برای مذاکره در مورد بازگشت به‌برجام کار می‌کرد، رژیم ایران در جهت انباشت مواد هسته‌یی تلاش می‌کرد.

 

سناتور جیم ریش گفت: همانطور که رئیس جلسه به‌شکل مناسبی تشریح کرد، برنامه هسته‌یی رژیم ایران تنها یک جنبه از رفتار شرورانه این رژیم است.

طی چهار دهه گذشته، رژیم ایران شهروندانش را به‌قتل رسانده است و گروگانگیری را یک ابزار محوری سیاست خارجی خود کرده است. تروریسم را در سراسر جهان صادر کرده است و تهدید اصلی برای ثبات خاورمیانه محسوب می‌شود.  

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97d1b0e9-8f84-451d-a386-2fbd58ca4fc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات