728 x 90

خطبه شیراز

خطبه شیراز
خطبه شیراز

رضوی اردکانی در خطبه‌های شیراز ۲۹شهریور گفت: «یک نوع جهاد است که اسلام در خطر است... اینجا بر همه واجب است وارد صحنه بشوند زن و مرد و پیر و جوان حضور امام هم لازم نیست خود مردم باید بسیج بشوند مثل زمانی که انگلیسیها عراق را اشغال کردند علما مردم را بسیج کردند جنگیدند با نیروهای اشغالگر...»

****

این هفته به جای حاج آقا رضوی اردکانی بنده آمدم بالای منبر جمعه. چون آقا پس از خطبهٔ جهادشان کمی حالشان بد شد و فرمودند بنده صحبت‌های ایشان را ادامه بدهم....

در مورد جهاد باید عرض کنم.

... البته این‌طور نیست که امام و علما در همه جا حضورشان لازم نباشد! برعکس یک نوع جهاد هست که لازم نیست مردم در آن حضور داشته باشند مثل جهاد در جمع مال. حالا می‌خواهد تومان باشد یا یورو یا دلار... اشکال شرعی ندارد... ولی اینجا فقط باید خود امام و علما شرکت داشته باشند!... اما یک جا هست که فقط مردم باید شرکت داشته باشند آنجا که جهاد مقابله با زیاد خوردن است. آنجا زن و مرد و پیر و جوان و کودک و کودک خیابانی و کودک کار شرکت می‌کنند و سفره‌هایشان را هرجا می‌خواهند توی خیابان‌ها حتی بیندازند.. اشکال شرعی ندارد. آنجا حشدالشعبی و حزب‌الله لبنان نباید شرکت کنند. آنها در جبهه مقاومت هستند و جهادشان حتی این نیست که به جهاد سازندگی ما در لبنان کمک کنند. آنها وظیفهٔ جنگ مقدس نیابتی را دارند...

...اگر دشمن تا پشت مرزها آمد و ناوهایش هم آمادهٔ حمله بود... اینجا یک جهاد دفاعی است. برهمه واجب است که شرکت کنند اما بر امام و علما واجب نیست. آنها فتوا می‌دهند و مردم شرکت می‌کنند...

یک جهاد دیگر جهاد خصوصی‌سازی است که مخصوص اعضای دولت محترم است. و آنجا کارگران و کارکنان اصلاً نباید ورود کنند و ورودشان به هر شکل توسط جهادگران نیروی انتظامی باید ممانعت شود چرا که حکم مفسد فی الارض دارد یعنی اینها دیگه با مال مقامات بازی می‌کنند و جزایشان اعدام است!

 

‌ یک نوع جهاد هست که اسلام در خطر است دشمن می‌خواهد حمله کند تا پشت مرزها آمده ناوهایش آماده حمله هست هواپیماهایش آماده حمله است و یا حمله کرده یا می‌خواهد حمله کند اینجا جهاد دفاعی ست اینجا بر همه علما واجب است که از صحنه خارج بشوند با زن و مرد و پیر و جوان و فرزندانشان بروند به کانادا. به آمریکا هم بروند یا سویس اشکال شرعی ندارد. حضور امام هم در کانادا لازم نیست ولی چون جهاد ابتدایی نیست و انتهایی است شرط مهمش حضور امام است امام عادل. حالا بین فقها اختلاف است مقصود امام معصوم است یا امام عادل است یا امام قاتل! ولی آقا گفتند ما جنگ ابتدایی نداریم که بخواهیم جایی را مورد حمله قرار بدهیم.... فقط در جنگ انتهایی خود امام خمینی بود که حکم آتش‌بس داد... ولی خوردن جام‌زهر برای سایر مقامان معظم از نظر شرعی اشکال دارد.

یک جهاد سازندگی هم هست که مخصوص وزیرانی مثل جناب شمخانی است که در این جهاد هم مردم نباید در صحنه حضور داشته باشند. حتی کشاورزان و روستائیانی که باغاتشان به ویلا تبدیل می‌شود نباید به صحنه ورود کنند. البته آنجا خود علما هم می‌توانند ورود کنند در لواسان یا در مشهد یا هر نقطه... شرعی است که ورود کنند.

اینها را برای این عرض می‌کنم که یک‌وقت گمان نکنید جهاد برای علما کم است جهاد برای علما بیشتر است از جهاد برای مردم.

مثلا جهاد حفظ اموال در ۶۳بانک که مخصوص رؤسای قضا در کشور است.

یا جهاد قتل هر نوعش از قتل زن در حمام یا قتل‌عام در زندان که تمامی ملتزمان قلبی به مقام معظم در آن ورود کرده‌اند بحمدلله.

جهاد بسیار است مثلا جهاد رانت که مخصوص وکلای مجلس است، یا جهاد قاچاق یا جهاد اختفاء دکل که مخصوص سرداران سپاه است. یا جهاد علیه کولبران و سوختبران از خدا بی‌خبر که وظیفهٔ نیروی انتظامی و سپاه است.

یا جهاد علیه اغتشاشگران که وظیفهٔ وزارت اطلاعات و لباس‌شخصیها است

مردم گمان نکنند که جهادهای سخت برای علما و علاقمندان علما نیست. جهادهای خطرناک هم داریم که مخصوص سفیران کشورهای اروپایی است و بحمدالله سفیران جان برکف خود بمبها را با دست خودشان در سرزمینهای کفر حمل می‌کنند.

فقط یک جهاد هست که انجامش بحمدالله کمی آسان است که مخصوص امامان جمعه است و فقط سواد خواندن می‌خواهد چون متنش را آقا و دفتر آقا می‌دهند. البته اضافه کردن حواشی آن را همه علما الحمدلله بلدند.

والسلام علی من اتبع مقام معظم رهبری.

 

بیژن روشن

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29ecf7c9-2090-4986-b785-5a45b151e668"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات