728 x 90

خیزش سراسری معلمان در ۶۶شهر در ۲۸ استان با شعارهای «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «فرهنگی داد بزن، حقتو فریاد بزن»، «این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی»

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

خیزش سراسری معلمان در ۶۶شهر در ۲۸ استان با شعارهای «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «فرهنگی داد بزن، حقتو فریاد بزن»، «این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی»

خانم مریم رجوی: خیزش سراسری معلمان، فریاد عموم مردم ایران را که از ستم و بیداد آخوندها به ستوه آمده‌اند بازتاب می‌کند

 

صبح روز پنجشنبه ۱۱آذر۱۴۰۰، معلمان و فرهنگیان در ۶۶شهر در ۲۸استان کشور در اعتراض به شرایط طاقت‌فرسای زندگی ناشی از پایین بودن حقوقها، گرانی سرسام‌آور و بی‌توجهی رژیم نسبت به مطالبات برحق آنان دست به تجمع و تظاهرات زدند. این تجمعات اعتراضی علاوه بر تهران (در مقابل مجلس ارتجاع)، در یزد، خرم‌آباد، یاسوج، کرمانشاه، شیراز، سنندج، سقز، رشت، اهواز، ایلام، مریوان، لامرد، فیروز‌آباد (فارس)، قیر (فارس)، دزفول، جایزان امیدیه، ایذه، بجنورد، گتوندخوزستان، شاهرود، اصفهان، نورآباد ممسنی، قزوین، اندیمشک، پلدختر، زاهدان، کرمان، بروجرد، الیگودرز، شیروان، دیواندره، بوکان، ارومیه، تربت‌حیدریه، اراک، تبریز، زیویه سقز، قم، شاهین‌دژ، دلفان، دهدشت، آمل، دورود، شهرکرد، کازرون، مشهد، خرم‌بید (استان فارس)، ساری، سمیرم، اردبیل، خرامه (استان فارس)، میاندوآب، باغ ملک اهواز، بوشهر، همایون شهر، همدان، سنگسر، گرگان، گچساران، بیجار، جلفا، سیرجان، زنجان، استهبان و ملایر در مقابل اداره آموزش و پرورش رژیم برگزار شد.

 

معلمان معترض در بسیاری از شهرها از جمله در تهران تصاویر شهدای قیام آبان۹۸ را با خود حمل می‌کردند. در تهران نیروی سرکوبگر انتظامی و لباس شخصی‌ها برای ممانعت از شکل‌گیری این اعتراضات با حمله و هجوم به معلمین تصاویر شهدا را پاره کرده و مانع فیلم‌گرفتن از تجمع معلمان می‌شدند و شماری از آنان را دستگیر کردند. در مشهد نیروهای سرکوبگر با خشونت و ضرب و شتم به معلمان یورش بردند تا آنها را متفرق کنند. در گرگان معلمان در حمایت از قیام‌کنندگان اصفهان و به نشانه همبستگی با آن دسته از مردم اصفهان که چشمانشان با تفنگ ساچمه‌ای هدف قرار گرفته بود، یک چشم خود را به‌صورت نمادین بسته بودند. در برخی از شهرها مانند اردبیل به‌رغم بارش برف معلمان به تجمع خود ادامه دادند.

 

از جمله شعارهای معلمین در تجمع‌های اعتراضی موارد زیر بودند: «نه تسلیم، نه سازش، رتبه‌بندی بدون خواهش»، «معلم زندانی آزاد باید گردد»، «تا حق خود نگیریم، از پا نمی‌نشینیم»، «فرهنگی داد بزن، حقتو فریاد بزن»، «این همه بی‌عدالتی، هرگز ندیده ملتی»، «سکوت هر معلم فرصت به ظلم و ظالم، معلم بیدار است از تبعیض بیزاراست»، «فرهنگی آزاده چاره ما فریاده»، «سکوتتو رها کن، قیامتی بپا کن»، «مشکل ما حل نشه کلاسها تعطیل میشه»، «جای معلم در زندان نیست» و «یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه».

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت به معلمان و فرهنگیان آزاده که در سراسر ایران بپا خاسته‌اند گفت آنها با شعار معلم می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد و این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی، فریاد عموم مردم ایران را که از ستم و بیداد آخوندها به ستوه آمده‌اند بازتاب می‌کنند. خامنه‌ای و رئیسی با کابینه پاسدار، تروریست و شکنجه‌گرش سرمایه‌های مردم ایران را در تولید بمب و موشک و پهپاد هدر می‌دهند و معلمان را مثل سایر اقشار زیر خط فقر نگه میدارند. تنها راه مقابله با این ظلم و ستم، خیزش و قیام است و فقر و فساد و گرانی و تبعیض و بی‌عدالتی تنها با نفی کامل دیکتاتوری دینی و استقرار دمکراسی و حاکمیت مردم پایان می‌یابد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱ آذر۱۴۰۰ (۲دسامبر۲۰۲۱)

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 0

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 1

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 2

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 3

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 4

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 5

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 6

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 7

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 8

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 9

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 10

خیزش سراسری معلمان در ۶۸ شهر در ۲۸ استان - 11

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6e52c07-326f-4cad-b53c-40e696d56dc0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات