728 x 90

دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران: هر چند انقلاب به هدف نهایی‌اش نرسیده اما به مرحله پیروزی رسیده است

کاک بابا شیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران
کاک بابا شیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران

گزیده مصاحبه کاک بابا شیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران با تلویزیون کرد کانال

هر چند انقلاب به هدف نهایی‌اش نرسیده اما به مرحله پیروزی رسیده است

حتی کسانی که آنها را برای دار زدن می‌برند حاضر به عقب‌نشینی از موضع‌گیری خود نیستند، این شجاعت از نشانه‌های پیروزی است

برای نیروی سیاسی و انقلابی کردی بسیار بسیار ننگ و جرم است که با پسر شاه به گفتگو بنشیند. برای نیروی سراسری نیز ننگ و عار است که با پسر شاه بنشیند. ما چگونه بیاییم با قاتلان قاضی محمد گفتگو کنیم؟ ما از روز اول اعتقاد داشته‌ایم که نه به خمینی، و نه به شاه

ما بیش از ۲۶سال است که با سازمان مجاهدین دوست هستیم، شورای ملی مقاومت طرح خودمختاری هم برای مردم کردستان در نظر گرفته‌اند. از قدیم هم یکی از نقاط اختلاف سازمان مجاهدین با خمینی، بر سر حقوق کردها بوده است

راه‌حل صحیح این است که ما شورای ملی مقاومت را تقویت کنیم چون تنها نیروی سراسری است که صحبت از خودمختاری و حقوق مردم کردستان می‌کند

 

کاک بابا شیخ حسینی دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران در مصاحبه با تلویزیون «کرد کانال» در روز ۷بهمن ۱۴۰۱ دربارهٔ دست‌آوردها و موقعیت قیام سراسری مردم ایران گفت: من بر این باور هستم که هر چند انقلاب به هدف نهایی‌اش نرسیده، اما به مرحله پیروزی رسیده است. دست‌آوردهایی که روزانه می‌بینیم، استمرار اعتراضات و نارضایتی‌ها و شجاعت مردم در مقابل حکومت است، حتی کسانی که آنها را برای دار زدن می‌برند، حاضر به عقب‌نشینی از موضع‌گیری خود نیستند. اینها هر کدام به‌نحوی از انحا نشانه پیروزی است و به این اشاره دارد که رژیم دیکتاتوری ایران، رو به سرنگونی دارد. مردم در ایران و به‌ویژه در کردستان، بسیار متحد هستند. ضمن این‌که سرکوب و ستم بیشتر و گسترده‌تر شده است، فشارها بیشتر شده و رژیم هزینهٔ زیادی کرده که در برابر انقلاب خلق مانع ایجاد کند، اما خوشبختانه می‌بینیم که مبارزه و حرکت و رویارویی مردم علیه حاکمیت استمرار دارد.

 

کاک بابا شیخ حسینی دربارهٔ استمرار قیام و مبارزه سازش ناپذیر با رژیم آخوندها گفت: «فکر می‌کنم نوع مبارزه را ما تغییر بدهیم، دشمن تغییر نمی‌دهد. این‌طور نیست که ما به دشمن رحم کنیم و دشمن به ما رحم بکند... الآن در بسیاری نقاط کردستان بسیاری روستاها و روستاهای بزرگ هست که مردم ساکت هستند، اما رژیم به سرکوب خودش ادامه می‌دهد. بنابراین ساکت شدن و ضعیف کردن مبارزه برای کردها به‌معنی تسلیم شدن است. آیا رژیم دست برداشته است؟ آیا رژیم دست از میلیتاریزه‌ کردن کردستان برمی‌دارد؟ آیا دست از شکنجه و شهادت جوانان برمی‌دارد؟».

وی تأکید کرد «دشمنی رژیم، یک دشمنی ریشه‌یی با مردم کردستان است. بنابراین مسأله این نیست که اگر ما عقب‌نشینی بکنیم رژیم عقب‌نشینی می‌کند. هر چه ما عقب‌نشینی بکنیم، رژیم بیشتر جلو می‌آید».

 

دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران دربارهٔ بچهٔ شاه گفت: «برای نیروی سیاسی و انقلابی کردی بسیار بسیار ننگ و جرم است که با پسر شاه به گفتگو بنشیند. برای نیروی سراسری نیز ننگ و عار است که با پسر شاه بنشیند. پسر شاه با پسر خامنه‌ای فرقی ندارد. پدرش جنایتکار بود. اگر خودش هم سنش قد می‌داد و به حاکمیت می‌رسید جنایت می‌کرد. بنابراین، برای من تعجب‌برانگیز است که مسئول یک حزب سیاسی کردستان خواسته و رفته با پسر شاه گفتگو کرده است، چند سال قبل. در حالی‌که وی هنوز هم حاضر نیست که کردها را یک ملت و ملیت حساب کند».

وی افزود: «ما چگونه بیاییم با قاتلان قاضی محمد گفتگو کنیم؟» و تأکید کرد: «ما از روز اول اعتقاد داشته‌ایم که نه به خمینی، و نه به شاه».

 

دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران در ادامه گفت: «هر جریان سراسری به این اعتقاد داشته باشد که کردها در ایران دارای حق و حقوقی است، سازمان خبات بر این نظر است که باید با چنین جریانی دوستی و نزدیکی صورت گیرد. و مشخصاً ما چندین سال است، بیش از ۲۶سال است که با سازمان مجاهدین دوست هستیم. شورای ملی مقاومت طرح خودمختاری هم برای مردم کردستان در نظر گرفته‌اند. از قدیم هم یکی از نقاط اختلاف سازمان مجاهدین با خمینی، بر سر حقوق کردها بوده است. اینها هیچگاه نسبت به آنچه برای کردها در نظر گرفته‌اند پشیمان نشده و عقب‌نشینی نکرده‌اند.

وی تأکید کرد راه‌حل صحیح این است که ما شورای ملی مقاومت را تقویت کنیم. چون تنها نیروی سراسری است که صحبت از خودمختاری و حقوق مردم کردستان می‌کند.

 

کاک بابا شیخ حسینی دربارهٔ آینده و چشم‌انداز انقلاب گفت: «من همواره انقلاب را این‌گونه می‌بینم که انقلاب یک امر ضروری و حیاتی است. انسان یا باید تحت ستم باشد یا ستم را قبول نکند. من این‌گونه نگاه می‌کنم. همین که تحت ستم نرفته‌ایم و علیه ستم ایستاده‌ایم، این انقلاب و این نیروهای سیاسی هستند که مایه این شده‌اند که مردم ما علیه دشمن سربلند و سرفراز بایستند. من فکر می‌کنم که یک آینده روشن پیش رو داریم. و این نشانهٔ پیروزی است.

من این پیام را برای همهٔ اقشار مردم عزیز کردستان دارم که ما ادامه می‌دهیم. می‌دانم که شما بیشتر از ما استمرار خواهید داد. و بدانید که آزادیخواهی و هدف آزادیخواهی حتماً به پیروزی می‌رسد. هر ملتی بخواهد آزاد باشد حتماً پیروز می‌شود و این خونها به هدر نخواهد رفت».

(کرد کانال ۷بهمن ۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b448a7ea-a180-487c-ba93-d517c9912a65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات