728 x 90

در هشتمین روز، قیام سراسری مردم به‌رغم سرکوب وحشیانه پاسداران به ۱۳۳شهر در ۳۱ استان گسترش یافت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

در هشتمین روز، قیام سراسری مردم به‌رغم سرکوب وحشیانه پاسداران به ۱۳۳شهر در ۳۱ استان گسترش یافت

بیش از ۱۰۰شهید و دستگیریهای گسترده در سراسر ایران و اعتراف وزیر ارتباطات رژیم به قطع اینترنت

 

به‌رغم سرکوب وحشیانه رژیم محتضر آخوندی، قیام سراسری مردم ایران در هشتمین روز خود به ۱۳۳شهر در ۳۱ استان گسترش یافت و لرزه سرنگونی بر سراپای رژیم غرقه در بحران آخوندها افکنده است. در جریان این قیام تاکنون بیش از ۱۰۰تن از قیام‌آفرینان به‌دست پاسداران، نیروهای انتظامی و اطلاعاتی و لباس شخصی‌ها به‌شهادت رسیده‌اند و دستگیریهای گسترده در سراسر ایران صورت گرفته و ادامه دارد.

 

در واکنش به اوج‌گیری قیام سراسری دیکتاتوری مذهبی پس از یک هفته انکار رسماً به قطع اینترنت اعتراف کرد. زارع‌پور، وزیر ارتباطات رئیسی، امروز در این باره گفت: «به‌خاطر مسائل امنیتی و برخی از بحثهایی که این روزها در کشور وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاههای امنیتی تصمیم‌گیری و اعمال شود». وی افزود «در روزهای اخیر در برخی نقاط و برخی ساعات محدودیت‌های مقطعی وجود داشته است».

 

گزارشات رسیده از قیام سراسری مردم ایران در روز گذشته که به‌دلیل قطع اینترنت با تأخیر رسیده است از ابعاد گسترده قیام در شهرهای مختلف حکایت دارد. در تهران علاوه بر گزارشات قبلی، در مناطق فردوس شرقی، شمیران، تهرانسر، صادقیه، اکباتان، تختی، مردم با شعارهای «امسال سال خونه، سید‌علی سرنگونه»، «بگو آزادی، آزادی، آزادی»، «تجاوز، جنایت، مرگ بر این ولایت»، «خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله» و «این آخرین پیامه، هدف خود نظامه»، خواست خود برای سرنگونی رژیم آخوندی را فریاد زدند. در بهبهان، تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: «توپ تانک فشفشه آخوند باید کشته شه». در رشت، معترضان شعار می‌دادند: «مرگ بر ستمگر چه شاه باشد چه رهبر». در اردبیل، مردم در میدان ججین شعار می‌دادند، «خامنه‌ای حیا‌کن، مملکت رو رها کن». در ساوه جوانان شورشی، اتوبوس شرکت واحد را برای ممانعت از ورود پاسداران و مزدوران لباس‌شخصی به آتش کشیده و خیابان را بستند. مردم تهرانسر خیابان را سنگر بندی کردند و شعار می‌دادند، «مرگ بر اصل ولایت فقیه». در کرج (سرآسیاب)، جوانان شعار می‌دادند، «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی». در قائن تظاهر کنندگان شعار می‌دادند، «توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه» و مردم ملایر، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اول مهر ۱۴۰۱ (۲۳سپتامبر۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2017d7b0-ed71-4fc3-9096-069a9a311706"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات