728 x 90

در پی حملات اخیر آمریکا رژیم ایران اقدام به جابه‌جایی موشک‌هایش در شرق سوریه کرد

نیروهای حشدالشعبی در  سوریه
نیروهای حشدالشعبی در سوریه

پس از حملات اخیر آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در منطقه المیادین و آلبوکمال در شرق سوریه، این نیروها مواضع و آرایش نظامی خود را تغییر دادند.
العربیه روز دوشنبه ۱۴تیر به‌نقل از سازمان دیدبان حقوق‌بشر سوریه نوشت، شبه‌نظامیان حشدالشعبی عراق وابسته به رژیم ایران و نیروهای سپاه پاسداران، صبح امروز تعداد زیادی از موشکهای ساخت این رژیم را که انبار شده در قلعه تاریخی الرحبه واقع در منطقه المیادین از توابع شهر دیرالزور بودند، را جابه‌جا کردند.
این سازمان در ادامه می‌افزاید، نیروهای وابسته به رژیم ایران موشکهای مذکور را با حفاظت شدید توسط کامیونهای نظامی به منطقه تل البطین و حاوی المیادین منتقل کردند.
شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، دوشنبه گذشته، چندین راکت به یک پایگاه آمریکایی واقع در میدان نفتی العمر در استان دیرالزور سوریه شلیک کردند که آسیبی در بر نداشت.
نیروهای ائتلاف بین‌المللی نیز در واکنش به این حمله، منطقه المیادین محل استقرار نیروهای وابسته به رژیم ایران را با توپخانه سنگین مورد حمله قرار دادند.
لازم به ذکر است که نیروهای وابسته به رژیم ایران از جمله حشدالشعبی در منطقه مرزی میان دو کشور سوریه و عراق به‌ویژه در منطقه غرب رودخانه فرات در استان دیرالزور سوریه مستقر هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ffd9711-2254-4fe2-918f-d77e29a3b4bb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات