728 x 90

درخواست رسمی نمایندگان کنگره از رئیس‌جمهور آمریکا برای به عهده گرفتن هدایت یک تحقیق بین‌المللی درباره جنایات ابراهیم رئیسی علیه بشریت

تام مک کلینتاک و استیو کوهن
تام مک کلینتاک و استیو کوهن
  • استیو کوهن دموکرات و تام مک‌کلینتاک جمهوریخواه رؤسای گروه پارلمانی دو حزبی ”حقوق بشر و دموکراسی در ایران“ در کنگره آمریکا: رئیسی عضوی از کمیسیون چهار نفره مسئول قتل‌عام حدود ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ بود که اغلب آنها اعضای جنبش اپوزیسیون مجاهدین خلق بودند.
  • استیو کوهن دموکرات و تام مک‌کلینتاک جمهوریخواه: اکثریت غالب مجلس نمایندگان، در کنار مردم ایران و مبارزه آنها برای ایجاد جمهوری دمکراتیک با جدایی دین از دولت و غیرهسته‌یی هستند.

 

 

نامه به رئیس‌جمهور آمریکا

کنگره ایالات متحده

واشنگتن، دی سی

رئیس‌جمهور جو بایدن

کاخ سفید

۱۲ ژوئیه ۲۰۲۱ (۲۱ تیر ۱۴۰۰)

پرزیدنت بایدن عزیز،

ما این نامه را برای ابراز نگرانی هایمان در مورد سوابق سبعانهٔ نقض حقوق بشر توسط ابراهیم رئیسی به شما می‌نویسیم و از شما می‌خواهیم هدایت یک تحقیق بین‌المللی در مورد درگیر بودن او در جنایت علیه بشریت را به‌عهده بگیرید.

پیش از انتخابات اخیر برای تعیین رئیس‌جمهور جدید ایران، بسیاری از ایرانیان در صحت این انتخابات تردید داشتند و آنرا در قالب یک جنبش اعتراضی با تحریم انتخابات بیان کردند.

در نتیجه، طبق اظهارت رسمی، میزان مشارکت رسمی رأی دهندگان در انتخابات ۱۸ژوئن ۲۰۲۱ تنها ۴۸.۸٪ بود که کمترین میزان مشارکت از زمان تأسیس جمهوری اسلامی ایران در سال۱۹۷۹ بوده است.

به‌رغم این ابراز صریح مخالفت توسط مردم ایران، رژیم آخوندی ابراهیم رئیسی را به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی خود برگزید.

رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی یک دژخیم بدنام است که در برابر مخالفان سیاسی، روزنامه‌نگاران و هر کس دیگری که جرأت مخالفت با او را داشته مرتکب نقض شدید حقوق‌بشر شده است.

با توجه به این‌که رئیسی بیش از سه دهه در دادگستری رژیم خدمت کرده و یکی از بازیگران اصلی سرکوب در ایران بوده است و با استناد به بخشی از اسناد کاملاً آشکاری که چندین مقام حقوق‌بشری شامل سازمان ملل و دیدبان حقوق‌بشر ارائه شده، او عضوی از کمیسیون چهار نفره مسئول قتل‌عام حدود ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ بوده که بیشتر آنها اعضای جنبش اپوزیسیون مجاهدین خلق (سازمان مجاهدین خلق ایران) بودند.

عفو بین‌الملل اعلام کرده است: «قرار گرفتن ابراهیم رئیسی در مقام ریاست‌جمهوری یاداور یک حقیقت تلخ است که او به‌جای این‌که در مورد جنایات علیه بشریت شامل قتل، ناپدید شدن اجباری و شکنجه محاکمه شود، به ریاست‌جمهوری می‌رسد تا از مجازات مصونیت پیدا کند».

در کنگره ۱۱۷ اعضای گروه پارلمانی حقوق‌بشر و دموکراسی ایران، همراه با بیش از ۲۴۰ نماینده از هر دو حزب در مجلس نمایندگان، از قطعنامه ۱۱۸ پشتیبانی کردند که بار دیگر خواستار فراخوان سازمان ملل به اقدام جامعهٔ بین‌المللی است و از ایالات متحده می‌خواهد در تحقیقات بین‌المللی درباره قتلهای غیرقانونی مخالفان ایرانی در سال۱۹۸۸ درگیر شود. این قطعنامه تأکید می‌کند که این اکثریت غالب مجلس نمایندگان، در کنار مردم ایران و مبارزه آنها برای ایجاد جمهوری دمکراتیک با جدایی دین از دولت و غیرهسته‌یی هستند.

ما از توجه شما سپاسگزاریم و در انتظار همکاری با دولت شما برای محاکمه ابراهیم رئیسی در برابر دادگاه‌های بین‌المللی هستیم.

استیو کوهن

تام مک کلینتاک

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6b24cfb-57a6-4ce2-af5c-8f6c97b8d8a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات