728 x 90

درگذشت استاد شاهو گوران ادیب سرشناس کرد و از یاران صمیمی مجاهدان اشرفی و مقاومت ایران

استاد شاهو  گوران ادیب سرشناس کرد
استاد شاهو گوران ادیب سرشناس کرد

استاد شاهو گوران ادیب سرشناس کرد و از یاران صمیمی مجاهدان اشرفی و مقاومت ایران روز ۵ اردیبهشت‌ماه جاری در اربیل بر اثر بیماری قلبی درگذشت و روح انسان‌دوست و آزادیخواهش به سوی رفیق اعلی پرکشید.

شاهو گوران فرزند شاعر نامدار کرد استاد عبدالله گوران بود. دیوان اشعار عبدالله گوران که حاوی اشعار ملی و مبارزاتی است در چند دهه اخیر مورد استقبال جوانان و روشنفکران کرد از جمله در کردستان ایران قرار گرفت.

شاهو گوران در سالهای پایداری مجاهدین در اشرف و لیبرتی به حمایت از اشرفیها در مقابل جنایات ضدانسانی وحوش مالکی و خامنه‌ای برخاست.

او پس از دیدار با مجاهدین در اشرف از شیطان‌سازی رذیلانه رژیم آخوندی علیه مجاهدین برآشفت و تصمیم گرفت کتابی در این باره بنویسد و در این باره به مجاهدین گفت: رژیم آخوندی تبلیغات زهرآگینی علیه شما به راه انداخته که جز شیطان‌سازی نیست. شما مبارزان واقعی آزادیخواهی مردم ایران هستید.

شاهو گوران پس از آن کتابی تحت عنوان «عبور کرده از آتش» تدوین کرد که به زبانهای عربی و کردی منتشر گردید و مورد استقبال روشنفکران کرد و عرب قرار گرفت. در این کتاب او ضمن بیان تاریخچه‌یی از مبارزات مجاهدین علیه دو دیکتاتوری شاه و شیخ و با درج شواهد و اسناد معتبر، توطئه‌ها و وارونه‌گویی‌های رژیم برای مخدوش کردن چهره مجاهدین در میان کردها را به‌طور مستدل و مستند خنثی و آنها را به جانب رژیم آخوندی برگرداند.

او در سال۱۳۹۶ پس از انتخاب خواهر مجاهد زهرا مریخی به‌عنوان مسئول اول سازمان مجاهدین خلق ایران در پیامی به همین مناسبت نوشت: «پاکترین تبریکها و تهنیت‌هایم را به شما تقدیم می‌کنم... شما زنان و مردان مبارز و اصیلی هستید که در سختیها و شدائد جا نمی‌زنید و این چیزی است که من در اشرف و لیبرتی در برادران و خواهرانم لمس کردم که با تکیه به اصول والاقدر خود در مقابل وحشیانه‌ترین حملات تروریستی ایستادگی کردند». .

سازمان مجاهدین خلق ایران با درود به روح پرفتوح زنده یاد شاهو گوران، درگذشت این شاعر و نویسنده متعهد و شجاع کرد و یار وفادار مجاهدین و مقاومت مردم ایران را مردم کردستان عراق به‌ویژه بستگان و یارانش و به هموطنان کرد ایرانی تسلیت می‌گوید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65dc2373-53ef-42db-a64e-ffa3558724fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات