728 x 90

درگذشت مجاهد الجزایری عمار حدو، یار دیرین مجاهدین و مقاومت ایران

درگذشت مجاهد الجزایری عمار حدو، یار دیرین مجاهدین و مقاومت ایران
درگذشت مجاهد الجزایری عمار حدو، یار دیرین مجاهدین و مقاومت ایران

عمار حدو، از یاران وفادار مجاهدین و مقاومت ایران در استان ولدواز فرانسه، که به‌خصوص پس از کودتای ارتجاعی – استعماری ۱۷ژوئن ۲۰۰۳ با تمام توان و ایمانش به حمایت از مجاهدین و مقاومت ایران در برابر بی‌عدالتی برخاست، روز چهارشنبه ۸آوریل(۲۰فروردین ۹۹) در اثر ابتلا به بیماری کرونا در سن ۸۰سالگی در بیمارستان پونتوآز درگذشت.

او از مجاهدان انقلاب الجزایر بود و در جنگهای آزادیبخش و ضداستعماری بود و در همین رابطه دستگیر و شکنجه شده بود. عمار حدو هم‌چنین از منتخبان مردم شهر کوردیمانش(از توابع شهر سرژی مرکز استان والدواز فرانسه) بود و به‌عنوان یکی از منتخبان شهر پیوسته مدافع مقاومت ایران بود و از هر آنچه از دستش برمی‌آمد دریغ نمی‌کرد.

 

عمار حدو که خود را عضوی از خانوادهٔ بزرگ مجاهدین و مقاومت ایران می‌دانست، ارادت و اعتقاد عمیقی به خانم مریم رجوی داشت و به‌عنوان یک مسلمان معتقد و عضو شورای انجمن گفتگوی بین مذاهب در استان وال‌دوآز، فعالیت‌های ارزشمندی در شناساندن مجاهدین به کلیسای پونتواز و مردم مسیحی استان به‌عمل آورد و همواره همراه با آنان و سایر دوستان و بستگانش در اجتماعات و تظاهرات مقاومت ایران شرکت می‌کرد.

 

عمار حدو به اشرفیان دلبستگی و ارادت بسیار داشت و هنگامی که اشرف و لیبرتی مورد حملات جنایتکارانهٔ رژیم و مزدوران عراقی‌اش قرار می‌گرفت، در افشای این جنایتها سر از پا نمی‌شناخت و همیشه صمیمانه می‌گفت: «من هم یک مجاهد اشرفی هستم».

 

او در خرداد ۹۸ همراه با هیأتی از اشرف ۳ بازدید کرد و با خواهران و برادران اشرفی‌اش که بسیار مشتاق دیدارشان بود، دیدار و گفتگو کرد و آن‌چنان که خودش می‌گفت از روحیهٔ اشرفیها و به‌خصوص از نقش زنان مجاهد خلق و از موزه مقاومت در اشرف ۳ بسیار تحت تأثیر قرار گرفت و آن را یادآور روزهایی که خودش به‌عنوان یکی از اعضای جنبش آزادیبخش الجزایر زندانی بود، توصیف می‌کرد.

 

خانم مریم رجوی درگذشت عمار حدو را به خانواده گرامیش، به یاران و همرزمانش و به خانواده بزرگ مقاومت، به‌ویژه به اشرف‌نشانها در فرانسه تسلیت گفت و تأکید کرد خاطره درخشان همبستگی و هم‌سنگری صمیمانه او با مقاومت مردم ایران در سخت‌ترین شرایط، ماندگار و فراموش‌ناشدنی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e860fb52-9ba6-4fa8-8ee6-8121bb44c88a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات