728 x 90

دیدار مایک پنس با خانم مریم رجوی در اشرف۳

دیدار مایک پنس با خانم مریم رجوی در اشرف ۳
دیدار مایک پنس با خانم مریم رجوی در اشرف ۳

آقای مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا تا ژانویه ۲۰۲۱، برای دیدار با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران خانم رجوی و بازدید از اشرف۳ وارد آلبانی شده است.

مایک پنس و همسرش که برای نخستین بار به‌ آلبانی سفر کرده‌اند، بعدازظهر پنجشنبه ۲تیر۱۴۰۱ با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران دیدار و گفتگو کرد. مارک شورت مدیر سابق قانونگذاری کاخ‌سفید آقای پنس را همراهی می‌کند. در این جلسه خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب مقاومت و مایک پنس سخنرانی کردند. 

 

گزیده سخنرانی خانم مریم رجوی 

آقای معاون رئیس‌جمهور،
خانم پنس عزیز!
به اشرف۳ خانه مقاومت ایران خوش آمدید. من می‌خواهم با خاطره‌یی از اشرف نخستین شروع کنم:
در حملات روزهای ۶ و ۷مرداد ۱۳۸۸، ما ۱۳ شهید و ۵۰۵ مجروح داشتیم. که اغلب آنها این‌جا هستند. دو روز بعد دوستان مقاومت ایران در کنگره آمریکا، قطعنامه ۷۰۴ را ارائه کردند که به اکثریت دو حزبی رسید.
این قطعنامه کشتار ساکنان اشرف را قویاً محکوم می‌کند، خواستار تضمین سلامت ساکنان می‌شود و از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد «کلیه اقدامات لازم و مناسب برای پایبندی به تعهدات ایالات متحده را تحت قوانین بین‌المللی و وظایف ناشی از توافقنامه با ساکنان اشرف برای تضمین امنیت فیزیکی و حفاظت آنها انجام بدهد».(جزئیات بیشتر)

 

گزیده‌ای از سخنان مایک‌ پنس 

«افتخار بزرگی است که در اجلاس ایران ۲۰۲۲ سخنرانی می‌کنم. امروز در ایران و سراسر جهان ما جمع شده‌ایم برای آزادی ایران از چند دهه استبداد و استقرار ایران آباد و دمکراتیک. از همه شما متشکرم برای این‌که ایستاده‌اید برای آزادی مردم ایران.

این اولین فرصت است بعد از دولت قبلی آمریکا به‌طور مفصل سخن می‌گویم و با قطعیت اعلام می‌کنم مردم ایران با شما هستند و از یک ایرانی دمکراتیک حمایت می‌کنند. بسیاری از خانواده‌های شما در ایران زندگی‌شان مملو از رنج است و تاریخ به‌عنوان یک فاجعه از جنایت رژیم یاد می‌کند. مردم ایران همواره درقلب من است و امیدوار بودم مردم ایران قیام می‌کنند تا حق‌شان را به دست آورند.

... ما قاطعانه‌ترین اقدام علیه قاسم سلیمانی خطرناکترین تروریست جهان را انجام دادیم. شما می‌دانید که اکنون رژیم به‌شدت ضعیف شده، فساد به بالاترین حد رسیده و همه می‌دانند مردم ایران آماده تغییر هستند. همه علایم نشان می‌دهد عمر رژیم به شمارش معکوس رسیده و ریاست‌جمهوری رئیسی هم نشانه شدت ضعف آن است. رئیسی یک قاتل و قاتل زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ است. ابراهیم رئیسی بسیاری از اعضای خانواده‌های شما را به‌قتل رسانده است، جنایات رئیسی نباید بدون مجازات باشد. ابراهیم رئیسی باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت و قتل‌عام محاکمه شود. امروز همه علایم نشان می‌دهد مقاومت ایران بسیار قوی است و کانونهای مقاومت نقطه امید مردم ایران است. مردم ایران قاطعانه در کنار مقاومت ایران و مردان آن ایستاده‌اند.
یکی از دروغهای بزرگی که رژیم به خورد جهان داده که وضعیت همین‌طور ثابت است اما در مقابل آن یک مقاومت و یک آلترناتیو است به نام سازمان مجاهدین خلق است. مقاومتی وجود دارد که خانم مریم رجوی در رأس آن است، خانم رجوی یک برنامه ۱۰ ماده‌ای برای آینده ایران دارد. در مقابل رژیم یک مقاومت و یک آلترناتیو به نام سازمان مجاهدین خلق وجود دارد. ما در آمریکا مردم ایران را می‌شناسیم چون دست‌آوردهای شما را در اینجا دیده‌ایم و ما در کنار مردم پرافتخار ایران ایستاده‌ایم. من از صمیم قلب اعتقاد دارم روزی فرامی‌رسد که حکومت سرکوبگرانه آنها به پایان می‌رسد و روزی با شکوه برای مردم ایران می‌رسد. از صمیم قلب دعا می‌کنم آن روز فرامی‌رسد و اعتقاد داریم روز آزادی ایران به‌زودی فرامی‌رسد.

  • همهٔ کشورهای آزاد جهان باید از مردم ایران حمایت کنند و من مفتخرم که در کنار مردم ایران هستم.
  • رژیم ایران می‌خواهد مردم را فریب بده که گویا مردم ایران خواستار دیکتاتوری سلطنتی هستند.
  • به‌شما تضمین می‌دهیم که ما فریب این دروغ را نمی‌خوریم که این دیکتاتوری با یک دیکتاتوری سلطنتی عوض شود.
  • ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، متضمن آزادی برای همهٔ مردم ایران است.
  • این جنبش بیش از زمان دیگری با رهبری خانم مریم رجوی قدرتمند است.
  • کانونهای شورشی امروز مرکز امید مردم ایران هستند.
  • من معتقدم که آمریکا باید رژیم ایران را منزوی کند و در کنار شما بایستد.
  • همهٔ کشورهای آزاد جهان باید از مردم ایران حمایت کنند و من مفتخرم که در کنار مردم ایران هستم.
  • ایمان داشته باشید که سرنوشت سرکوبگران حاکم در ایران نابودی است.
  •  رژیم ایران هیچ‌گاه به اندازه امروز ضعیف نبوده است. بزرگترین نشانهٔ ضعف رژیم، انتصاب رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور است.
  • جنایتهای رئیسی بی‌پاسخ نخواهد ماند؛ او باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی محاکمه شود.
  • شعلهٴ اعتراضات امروز بیش از هر زمان دیگری به یمن وجود شما فروزان است. ایمان داشته باشید که سرنوشت سرکوبگران حاکم بر ایران نابودی است.
  • من در چهره‌های امید و در شما می‌بینم که مردم ایران آزاد خواهند شد.

 

ورود مایک پنس و خانم مریم رجوی در جمع مجاهدین اشرف۳

لحظه ورود مایک پنس و خانم مریم رجوی در جمع مجاهدین اشرف۳

لحظه ورود مایک پنس و خانم مریم رجوی در جمع مجاهدین اشرف۳

لحظه ورود مایک پنس و خانم مریم رجوی در جمع مجاهدین اشرف۳

 

آقای پنس و همسرش پس از ورود به اشرف۳ از موزه مقاومت که گوشه‌هایی از مبارزه و مقاومت مردم ایران در بیش از یک قرن گذشته در برابر دیکتاتوریهای شاه و شیخ برای یک ایران آزاد و جمهوری دمکراتیک را تصویر می‌کند بازدید و دفتر یادبود این موزه را امضا کردند.

مایک پنس و همسرش در دیدار از اشرف۳ از قسمتهای مختلف موزه مقاومت، از جمله غرفه قیامهای مردمی، کانونهای شورشی، قتل‌عام زندانیان سیاسی، شکنجه‌های قرون‌وسطایی و هم‌چنین از سلولهای سمبلیک زندان اوین و قزل‌حصار و نیز راهروی مرگ و سالن اعدام در زندان گوهردشت که در موزه مقاومت بازسازی شده است بازدید کردند. آقای مارک شورت آنها را همراهی می‌کرد.

 

آقای پنس و همسرش پس از ورود به اشرف۳ از موزه مقاومت بازدید و دفتر یادبود این موزه را امضا کردند - 0

آقای پنس و همسرش پس از ورود به اشرف۳ از موزه مقاومت بازدید و دفتر یادبود این موزه را امضا کردند - 1

آقای پنس و همسرش پس از ورود به اشرف۳ از موزه مقاومت بازدید و دفتر یادبود این موزه را امضا کردند - 2

دیدار آقا و خانم پنس از موزه مقاومت ایران در اشرف۳ دیدار آقا و خانم پنس از موزه مقاومت ایران در اشرف۳

 

تصاویری از دیدار  آقای مایک پنس با خانم مریم رجوی در مقابل موزه شهیدان در اشرف ۳

دیدار مایک پنس با خانم مریم رجوی در اشرف۳ - 0

دیدار مایک پنس با خانم مریم رجوی در اشرف۳ - 1

دیدار مایک پنس با خانم مریم رجوی در اشرف۳ - 2

دیدار مایک پنس با خانم مریم رجوی در اشرف۳ - 3

 

 

تصاویری از ورود آقای مایک پنس به اشرف ۳ برای دیدار با خانم مریم رجوی

 

ورود مایک پنس به اشرف۳ و دیدار با خانم مریم رجوی ورود مایک پنس به اشرف۳ و دیدار با خانم مریم رجوی ورود مایک پنس به اشرف ۳ و دیدار با خانم مریم رجوی

 

سوابق و پیشینه‌ها

مایک پنس فارغ‌التحصیل از دانشکده حقوق دانشگاه ایندیانا است. از سال۲۰۰۰ وارد مجلس نمایندگان آمریکا شد. وی به مدت ۳سال تا سال۲۰۱۷ فرماندار ایالت ایندیانا بوده است. وی در طی سال‌ها ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود.

مایک پنس پس از پایان دوره معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا در تاریخ ۶آبان‌ماه ۱۴۰۰ با شرکت در اجلاس ایران آزاد از مقاومت ایران حمایت کرد.
اجلاس ایران آزاد ۲۰۲۱ با موضوع، حسابرسی از ابراهیم رئیسی برای جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی، دخالت‌های منطقه‌یی و سرپیچیهای اتمی آخوندها برگزار شد و مایک پنس یکی از سخنرانان اصلی این جلسه بود.

 

مقاومتی وجود دارد که خانم مریم رجوی در رأس آن است

مایک پنس طی سخنرانی‌اش به حمایت از مقاومت ایران برخاست و در این جلسه به نکات مهمی اشاره کرد. وی در بخشی از سخنانش گفت: «افتخار بزرگی است که در اجلاس ایران ۲۰۲۱ سخنرانی می‌کنم. امروز در ایران و سراسر جهان ما جمع شده‌ایم برای آزادی ایران از چند دهه استبداد و استقرار ایران آباد و دمکراتیک. از همه شما متشکرم برای این‌که ایستاده‌اید برای آزادی مردم ایران.

این اولین فرصت است بعد از دولت قبلی آمریکا به‌طور مفصل سخن می‌گویم و با قطعیت اعلام می‌کنم مردم ایران با شما هستند و از یک ایرانی دمکراتیک حمایت می‌کنند. بسیاری از خانواده‌های شما در ایران زندگی‌شان مملو از رنج است و تاریخ به‌عنوان یک فاجعه از جنایت رژیم یاد می‌کند. مردم ایران همواره درقلب من است و امیدوار بودم مردم ایران قیام می‌کنند تا حق‌شان را به دست آورند.

... ما قاطعانه‌ترین اقدام علیه قاسم سلیمانی خطرناکترین تروریست جهان را انجام دادیم. شما می‌دانید که اکنون رژیم به‌شدت ضعیف شده، فساد به بالاترین حد رسیده و همه می‌دانند مردم ایران آماده تغییر هستند. همه علایم نشان می‌دهد عمر رژیم به شمارش معکوس رسیده و ریاست‌جمهوری رئیسی هم نشانه شدت ضعف آن است. رئیسی یک قاتل و قاتل زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ است. ابراهیم رئیسی بسیاری از اعضای خانواده‌های شما را به‌قتل رسانده است، جنایات رئیسی نباید بدون مجازات باشد. ابراهیم رئیسی باید به‌خاطر جنایت علیه بشریت و قتل‌عام محاکمه شود. امروز همه علایم نشان می‌دهد مقاومت ایران بسیار قوی است و کانون‌های مقاومت نقطه امید مردم ایران است. مردم ایران قاطعانه در کنار مقاومت ایران و مردان آن ایستاده‌اند.
یکی از دروغهای بزرگی که رژیم به خورد جهان داده که وضعیت همین‌طور ثابت است اما در مقابل آن یک مقاومت و یک آلترناتیو است به نام سازمان مجاهدین خلق است.
مقاومتی وجود دارد که خانم مریم رجوی در رأس آن است، خانم رجوی یک برنامه ۱۰ ماده‌ای برای آینده ایران دارد. در مقابل رژیم یک مقاومت و یک آلترناتیو به نام سازمان مجاهدین خلق وجود دارد. ما در آمریکا مردم ایران را می‌شناسیم چون دست‌آوردهای شما را در اینجا دیده‌ایم و ما در کنار مردم پرافتخار ایران ایستاده‌ایم. من از صمیم قلب اعتقاد دارم روزی فرامی‌رسد که حکومت سرکوبگرانه آنها به پایان می‌رسد و روزی با شکوه برای مردم ایران می‌رسد. از صمیم قلب دعا می‌کنم آن روز فرامی‌رسد و اعتقاد داریم روز آزادی ایران به‌زودی فرامی‌رسد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ec3329b-d816-4e2a-b337-4b902304125e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات