728 x 90

دیدار پاپ فرانسیس با سیستانی در نجف

دیدار پاپ فرانسیس با سیستانی در نجف
دیدار پاپ فرانسیس با سیستانی در نجف

پاپ فرانسیس در ادامه سفر تاریخی خود به عراق در نجف با آیت‌الله سیستانی ملاقات کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: آیت‌الله سیستانی عالی‌ترین مرجع مذهبی اکثر مسلمانان شیعه، روز شنبه در شهر مقدس نجف میزبان پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان بود.

خبرگزاریها به‌نقل از بیانیه دفتر آیت‌الله سیستانی نوشتند که در این دیدار طرفین پیرامون بی‌عدالتی، ستم، فقر، آزار دینی و فکری، سرکوب آزادیهای اساسی و و جنگها و رنجهای اقتصادی و سایر مواردی که ملتهای منطقه به‌ویژه ملت فلسطین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، صحبت کردند.

خبرگزاری فرانسه افزود: آیت‌الله سیستانی بر اهتمام خود مبنی بر این‌که شهروندان مسیحی مانند سایر عراقیها در امنیت و صلح زندگی کنند و از حقوق کامل خود بر اساس قانون اساسی برخوردار باشند، تأکید کرد.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود پیرامون استقبال از پاپ در کشوری مسلمان، نوشت که در بدو ورود پاپ فرانسین، از وی با پوسترهایی استقبال شد که عبارت مشهوری از حضرت علی نقش بسته بود که تأکید می‌کرد: "مردم دو نوع هستند، یا برادران شما در ایمان هستند یا از نظر انسانیت با شما برابر هستند".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/733aaeff-5a2d-402f-80e6-56a2d8538d21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات