728 x 90

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: سپاه پاسداران در سوریه کارگاه تولید سکوهای موشک‌انداز احداث کرد

موشکی رژیم - آرشیو
موشکی رژیم - آرشیو

دیدبان حقوق‌بشر سوریه، روز چهارشنبه ۲۳ژوئن گزارش کرد که سپاه پاسداران رژیم آخوندی با کمک شبه‌نظامیان حشدالشعبی عراق در مناطقی از سوریه کارگاههایی برای ساخت سکوهای موشک‌انداز احداث کرد.
در گزارش دیدبان حقوق‌بشر سوریه آمده است سپاه پاسداران منطقه غرب فرات را به یک «مستعمره رژیم آخوندی» در خاک سوریه تبدیل کرده است.
این نهاد حقوق‌بشری در ادامه تأکید کرد، سپاه پاسداران و نیروهای حشدالشعبی عراق طی ساعات گذشته آزمایشات عملی برای پرتاب موشک از این سکوها را انجام داده‌اند.


طبق منابع دیدبان حقوق‌بشر، این کارگاهها تولید سکوی‌های موشک‌انداز محلی در سوریه را از اوایل ماه ژوئن و اواخر ماه مه گذشته زیر نظر متخصصان رژیم ایران آغاز کرده‌اند.
به گفته این منابع، شبه‌نظامیان در چارچوب این آزمایش‌ها، پرتابگرهای محلی را در بیابانهای المیادین و آلبوکمال نصب و تعدادی موشک محلی ایرانی را برای آزمایش به سمت عمق کویر پرتاب کردند.


در تاریخ ۴ژوئن دیدبان سوریه اطلاعاتی به دست آورد، که نشان می‌داد سپاه و حشدالشعبی در حال ساخت موشک‌اندازهایی برای پرتاب موشک‎های ساخت ایران در منطقه المیادین هستند. عملیات تولید در منطقه نظامی «الرحبه» واقع در منطقه «المزارع» انجام می‌شود. این منطقه بزرگترین منطقه تجمع رژیم ایران و شبه‌نظامیان تابع سپاه در حومه شهر المیادین است.
بر همین اساس روند تولید طی چند روز گذشته آغاز و دهها موشک‌انداز برای پرتاب موشکهای زمین به زمین ساخت رژیم ایران ساخته شدند. با توجه به این‌که رژیم ایران در حال حاضر عملاً مبارزه‌یی با داعش نمی‌کند، چرایی حضور موشکی پررنگ رژیم ایران در سوریه، به نگرانی‌های مردم این کشور دامن زده است.(العربیه ۲تیرماه)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fe46418-f39d-40e3-ac40-3543857d16ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات