728 x 90

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: حمله موشکی اسراییل به مواضع حزب‌الله لبنان در سوریه

حمله موشکی به مواضع حزب‌الله لبنان در سوریه
حمله موشکی به مواضع حزب‌الله لبنان در سوریه

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه در یکی از آخرین حملات اسراییل به سوریه، اواخر روز یکشنبه ۷خرداد موشکهای اسراییلی به مناطق نزدیک دمشق، از جمله حفیر الفوکا و الحمه، و فرودگاه بین‌المللی دمشق شلیک شدند.

این مناطق به‌عنوان مواضع حزب‌الله لبنان متحد رژیم اسد و رژیم ایران شناخته می‌شوند و در اختیار شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان قرار دارند. هنوز گزارشی از تلفات جانی در این حمله گزارش نشده است.

منابع موثق اعلام کرده‌اند که یک موشک پدافند هوایی سوریه به منطقه نزدیک گاراژ مساکین رأس النباء نیز اصابت کرده است. خودروهای آمبولانس نیز برای جابه‌جایی مجروحان به مناطق در حرکت بودند.

این حمله جدید اسراییل به سوریه، به‌عنوان هفدهمین حمله از آغاز سال۲۰۲۳ ثبت شده است. بنا بر گزارشات دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، در این ۱۷حمله، ۱۲حمله هوایی و ۴حمله موشکی توسط نیروهای زمینی اسراییل انجام شده است. در این حملات، اسراییل بر روی حدود ۳۴هدف از جمله ساختمانها، انبارهای تسلیحات و مهمات، مقرها، مراکز و وسایل نقلیه حمله کرده و منهدم کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/db60ab61-ba6f-45c1-a490-15de10055faf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات