728 x 90

دیوید هیل: ما تلاشهایمان برای مقابله با فعالیتهای خطرناک رژیم ایران را پیش می بریم

دیوید هیل معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا
دیوید هیل معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا

دیوید هیل معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا بعد از ملاقات با سعد حریری نخست‌وزیر لبنان گفت:‌ ما تلاشهایمان برای مقابله با فعالیتهای خطرناک رژیم ایران در سراسر منطقه از جمله تأمین مالی و فعالیتهای سازمانهای تروریستی نیابتی مانند حزب‌الله را پیش می‌بریم.

معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا گفت همان‌طور که وزیر مایک پمپئو در قاهره گفت، ما یک درک مشترک با متحدانمان به‌وجود آوردیم مبنی بر ضرورت مقابله با رفتار (افراط‌گرایانه) رژیم ایران و ممانعت از جاه‌طلبیها و فعالیتهای منطقه‌ای شرورانه رژیم ایران.

همان‌طور که وزیر پمپئو در قاهره گفت، ما از طریق دیپلماسی و همکاری با شرکایمان تا آخرین نیروی زمینی رژیم ایران را از سوریه اخراج خواهیم کرد و به‌واسطه روند سیاسی با رهبری سازمان ملل کار خواهیم کرد تا صلح و ثبات را برای آنجا به ارمغان بیاوریم.

 

بیشتر بخوانید

معاون وزیر خارجه آمریکا: ما نسبت به نقض حقوق‌ بشر رژیم ایران عمیقاً نگرانیم

دیوید هیل معاون وزیر خارجه آمریکا برای امور سیاسی در کنفرانس مؤسسه خاورمیانه گفت: یکی از حیاتی‌ترین اهداف مشترک ما، اعمال حداکثر فشار به رژیم ایران است تا زمانی که رفتار و تهدیدات شرورانه خود را تغییر دهد.

 

دیوید هیل افزود: ما هم‌چنان نسبت به نقض حقوق‌بشر رژیم ایران علیه مردم عمیقاً نگرانیم. نقض حقوق‌بشر رژیم ایران شامل دستگیریهای خودسرانه اقشار مردم فقط به‌دلیل استفاده از حقوقشان، حق آزادی بیان و آزادی انجمن و تجمع مسالمت‌آمیز می‌شود.

 

معاون وزیر خارجه آمریکا برای امور سیاسی گفت: ما فعالانه با شرکایمان کار می‌کنیم تا با تهدید گروه‌های تروریستی و کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند مقابله کنیم.

 

وی در رابطه با سخنان مایک پمپئو در رابطه با کمکهای رژیم ایران به شبه‌نظامیان نیابتی در منطقه گفت: چند هفته پیش در نیویورک وزیر پمپئو رفتار شرورانه ایران را بیان کرد. کمک ادامه‌دار به شبه‌نظامیان نیابتی که درگیریهای منطقه‌یی را شعله‌ور می‌کنند، حمایت از سازمانهای تروریستی، توسعه و تکثیر موشکهای بالستیک که منطقه را بی‌ثبات می‌کند و شرکای ما را تهدید می‌کند.

 

دیوید هیل در رابطه با دور دوم تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران که از روز دوشنبه ۱۴ آبان ۹۷ شروع شد گفت: ما در پی حمایت بین‌المللی برای تغییر رفتار ایران از طریق فشار، بازدارندگی و حمایت از مردم ایران هستیم. ما می‌خواهیم تک به تک کشورها با ما همراهی کنند. و این یکی از بالاترین اولویتهای دیپلماتیک رئیس‌جمهور است. متعاقب تصمیم رئیس‌جمهور مبنی بر توقف مشارکت آمریکا در برجام، کشورها در خصوص تجارت با ایران با یک انتخاب مواجه هستند. در ابتدای این هفته ما اعمال مجدد تحریمها را تکمیل کردیم. تحریمهایی که پیشتر طبق برجام برداشته شده بودند. مهمتر از همه ما تحریمها بر خرید نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی از ایران را مجدد برقرار کردیم. تحریمهایی که دولت ترامپ طی نزدیک به دو سال بر ایران اعمال کرد سخت‌ترین تحریمهای تا کنون بر علیه رژیم ایران هستند. این تحریمها رژیم ایران و کمک کنندگان به آن را هدف قرار می‌دهند. فشار اقتصادی ما روی رژیم و نیروهای نیابتی شرور آن هدایت شده است نه مردم ایران. قربانیانی که در طولانی‌ترین مدت از رژیم ایران رنج می‌کشند مردم خودش هستند. آمریکا از آنها در تلاششان برای یک زندگی بهتر حمایت می‌کند. حمایت ایران از شبه‌نظامیان در جاهایی مانند سوریه و یمن درگیریهای منطقه‌یی را طولانی می‌کند و درد و رنج انسانی را تشدید می‌کند. در هر دو مورد ما به ایران فشار می‌آوریم تا نقش خودش در درگیریها را پایان دهد و در عین‌حال ما تلاشهای خودمان را افزایش می‌دهیم تا این درگیریها را کاهش داده و حل و فصل کنیم. درگیریهایی که اگر به آن پرداخته نشود، فضاهای بازی ایجاد می‌شود که ایران می‌تواند سوء‌استفاده کند تا نفوذ شرورانه خودش را گسترش دهد.

 

معاون وزیر خارجه آمریکا در رابطه با پایان دادن به دخالتهای رژیم ایران در سوریه گفت: یکی از اولویتهای آمریکا در سوریه پایان دادن به حضور نظامی ایران و نیروهای نیابتی آن که نیروی قابل‌ توجه بی‌ثباتی و درگیری در سوریه و در کشورهای همسایه هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/215cd743-7409-440a-98cd-9322567c3f83"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات