728 x 90

دیپلمات آمریکایی: سه عامل اصلی در مورد نامگذاری حوثی‌های یمن به‌عنوان یک گروه تروریستی

تیموتی لندرکینگ معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا
تیموتی لندرکینگ معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد روز پنجشنبه ۲۰آذر یک دیپلمات آمریکایی گفت هدف قرار دادن غیرنظامیان توسط حوثی‌های یمن و روابط عمیق آنها با سپاه پاسداران ایران و استفاده از آدم‌ربایی، انگیزه دولت ترامپ برای بحث و تبادل نظر در مورد نامگذاری این جنبش به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی است.

این سخنان را تیموتی لندرکینگ معاون دستیار وزیر خارجه در یک کنفرانس تلفنی درباره سیاست‌های ایالات متحده در خلیج‌فارس به خبرنگاران ایراد کرد.

سخنان او در میان سخنان فراوانی است، که یک مقام آمریکایی درباره مشورت درباره قرار دادن جنبش حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران در لیست سیاه که از سال۲۰۱۵ با یک ائتلاف نظامی به رهبری سعودی در یمن درگیر جنگ است، به‌صورت علنی ارائه کرد.

وی گفت: «حوثی‌ها کارهایی شبیه رفتارهای یک سازمان تروریستی انجام می‌دهند. آنها غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. آنها از آدم‌ربایی به‌عنوان ابزاری برای جنگ استفاده می‌کنند.

اگر چیزی وجود داشته باشد، به‌نظر می‌رسد که آنها در حال تعمیق روابط شان با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند، که از نظر ما به‌عنوان یک سازمان تروریستی نام‌گذاری شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b8a9b1be-71c9-40c7-9974-2e42592abd53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات