728 x 90

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: فناوری موشک ماهواره‌بر ایران باعث نگرانی است

ژنرال مایک میلی
ژنرال مایک میلی

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ژنرال مارک میلی روز سه‌شنبه ۱۶اردیبهشت، فناوری موشکی که رژیم ایران برای فرستادن ماهواره به مدار زمین استفاده کرد را عامل نگرانی دانست.

ژنرال مارک میلی در پنتاگون در پاسخ به سؤالی در خصوص تهدید ناشی از اقدام رژیم ایران و فرستادن ماهواره به فضا گفت: «ماهواره‌یی که ایران به فضا فرستاده در واقع یک وب‌کم معلق است. خود ماهواره نگران‌کننده نیست، اما تکنولوژی به‌کار رفته در این موشک، موشکهای دو مرحله و سه مرحله‌ای و هم‌چنین درس‌هایی که از آن گرفته می‌شود، جای نگرانی دارد.»

وی هم‌چنین افزود: «موشکها می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند، یک موشک می‌تواند ماهواره و دیگری می‌تواند تجهیزات انفجاری حمل کند. بنابراین، نکته اصلی این است؛ بله، هر زمان که ایران هر نوع موشک با برد طولانی را آزمایش کند، یک نگرانی امنیتی است.»

گفتنی است که سپاه پاسداران در اوایل اردیبهشت سال جاری در بیانیه‌یی اعلام کرد که ماهواره‌بر «قاصد» از کویر مرکزی ایران پرتاب شده و ماهواره نور را «با موفقیت» در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار داده است.

آمریکا بلافاصله این اقدام را ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل دانست و مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، گفت این اقدام نشان داد ادعای رژیم ایران درباره صلح‌آمیز بودن برنامه فضایی‌اش دروغ است.

مایک میلی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اقدامات رژیم ایران در منطقه خاورمیانه افزود، ما فعالیت‎های رژیم ایران را از خیلی نزدیک زیر نظر داریم همان طوری که کشورهای بسیار دیگری را رصد می‌کنیم.

وزیر دفاع آمریکا نیز گفت، رژیم ایران هم‌چنان به رفتارهای شرورانه خود در سراسر منطقه ادامه می‌دهد و این مایه یاس است. در حالی که مردم ایران با شیوع ویروس کرونا درگیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b66dc57e-1567-4772-b392-e56c9d2b5d9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات