728 x 90

رافائل گروسی: وقفه در مذاکرات وین، آژانس را در وضعیت «ناخوشایندی» قرار داده است

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید وقفه در مذاکرات هسته‌یی ایران، آژانس را در وضعیت «ناخوشایندی» قرار داده است.

مدیر کل آژانس دوشنبه ۲۸تیرماه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما هنوز سؤالاتی در رابطه با برنامه هسته‌یی رژیم ایران داریم که باید شفاف‌سازی شود و اکنون باید منتظر باشیم و با تیم جدیدی از ایران مذاکرات را از سر بگیریم».

آژانس تاکنون بارها از رژیم آخوندی خواسته است منشأ ذرات اورانیوم در سایت‌های اعلام نشده هسته‌یی را اعلام کند. رژیم ایران هم‌چنین همکاری با آژانس را متوقف کرده و تمدید توافق همکاری را به توافق برجام و رفع تحریم‌های آمریکا منوط کرده است.

عباس عراقچی، نماینده رژیم در مذاکرات برجام در وین اعلام کرده ادامه مذاکرات پس از مراسم تحلیف آخوند رئیسی، انجام خواهد شد. دیپلماتها می‌گویند احتمالاً مذاکرات از اواخر مرداد از سر گرفته شود.

رافائل گروسی می‌گوید اعلام ادامه مذاکرات پس از تحلیف رئیسی وی را بیشتر در وضعیت ناخوشایند قرار می‌دهد. وی گفت به نظر ش ایران باید بیشتر از انتظار به‌دنبال مذاکرات باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8faa39f6-faff-4cc1-ab92-0a66ebcda9bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات