728 x 90

رافائل گروسی: کار تیم بازرسی در ایران پایان نخواهد یافت، ممکن است اطلاعات بیشتری رو بیاید

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

بلومبرگ روز ۱۹اسفند درباره تولید سلاح هسته‌یی توسط رژیم ایران و بازرسیهای آژانس از سایتهای اتمی رژیم نوشت:

به‌گفته مقامی که تلاش وی برای اطمینان از عدم تولید سلاح هسته‌یی توسط رژیم ایران ارتباط جدایی‌ناپذیری با دیپلماسی برای کاهش تنشهای افزاینده در خلیج‌فارس دارد، تحقیقات بین‌المللی در مورد فعالیت‌های اتمی رژیم ایران ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد.

رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «حتی اگر تهران موفق شود منبع ذرات اورانیوم ساخته شده توسط بشر را که در سال گذشته در چندین مکان اعلام نشده کشف شده است، روشن سازد، کار تیم بازرسی وی پایان نخواهد یافت».

رافائل گروسی، روز سه‌شنبه ۱۹اسفند در مصاحبه‌یی گفت: «ممکن است اطلاعات بیشتری رو بیاید. در منع گسترش سلاحهای هسته‌یی، هیچ‌گونه سند نهایی و تعریف شده‌ای برای سلامت وجود ندارد»...

گروسی ضمن تأکید بر این‌که بازرسیها نباید به یک آلت دست در سیاست جهانی تبدیل شوند، گفت: «حفاظت از مواد هسته‌یی در ایران یک روند ثابت است. لطفاً آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی را تبدیل به کالای تجاری نکنید. کار بازرسی یک شرط لازم است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e708030e-02c7-4a14-9ec2-d8f748200a0f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات